Igår fixade jag lite grejer i allmänhet bara.
lite plåtar under som skulle på plats
Spolarvätskebehållaren gjordes i ordning och monterades.
hittade gamla plastskyddet till kylaren
Då huven jävlades så drog det ut på tiden lite, skulle justera men så vägrade den att öppna sig ordentligt.
Fick till slut upp den men aningen irriterad.
Städade ur invändigt
O i morse var jag hos däckmojjen för nya däck och hjulinställning.
Sedan fortsatte jag mot bilprovningen. Inte haft ute sfro än utan ville se lite vad dom säger om det som är gjort och dessutom få möjlighet att köra den en månad utan att polisen grinar allt för mycke om man skulle träffa på dom.
Resultatet blev inte helt oväntat:
Motor ändrad
blinkers bak ej orangea
rattlås ur funktion
Det sistnämnda fattar jag faktiskt inte hur det kan bli 2a på faktiskt! trodde inte det fanns på bilen o än mindre att de var krav på funktionen :S
Hade ju även tänkt passa på o väga bilen men det glömdes bort så får ta det en annan dag.
Avgasvärdena såg bra ut och bromsarna tog jämnt och bra! de va skönt att se.
Däcken och hjulinställningen löste skrapet i hjulhusen perfekt så det är skönt att slippa bry sig mer om det.
Enda problemen som dök upp på första lite "längre" åkturen var vattenläckage från givaren till kylfläkten och själva temperaturen som steg en bra bit över 90 när jag stod still en stund... vet att dessa motorer brukar gå varmt men inte riktigt nöjd ändå.
Var på vag förut och hämtade nya packningar till givaren i rätt material och en bosch dump då jag inte är så förtjust i den av alu med fjäder.
Så ser det ut idag iallafall, ska försöka få lite gjort i morgon också så får vi se vart jag hamnar.
Livar upp med ett par bilder om än inte dom bästa.