Inför: Iskörning Dreviken Farsta Strand - 26/1

Eddy Galen, inte dum.
26 januari 2013 · 1 324 Inlägg

Då gör jag en kladdig tråd bara så fler folk får reda.

Plats: Drevviken Farsta Strand. Man kan ta sig ner till isen via gatan ekebergabacken. Man kommer se när man är där. Karta här!

Tid: Kl 21 ikväll

Isen håller. Dom har varit ute och plogat med traktor samt folk som har kört. Så ska vara inga problem att åka där. Men om ni kommer med en pansarvagn så får ni skylla er själva!

Varma kläder!

Senast redigerat av Eddy (26 januari 2013)

bihra Fotograf
27 januari 2013 · 142 Inlägg

Varför köra så sent på kvällen när det är mörkt?

Eddy Galen, inte dum.
27 januari 2013 · 1 324 Inlägg

Inge folk på isen smile

Thompson
27 januari 2013 · 9 Inlägg

mycket trevlig kväll på isen när det gäller köra med bilarna.

tråkigare var när brandkåren kom med full dyk utrustning för någon ringt och sagt att en bil gått genom isen
det var kul att gasa runt och ploja i det lagom tempo som skapades med dåliga däck och a-traktorer.

därför måste jag säga till dem som kom med sina trimmade isbilar med isdäck och började att rejsa runt i 120+ att jag har inget emot det och det var coolt att se.

men klaga inte på att de som var där innan er och inte har samma utrustning är i vägen och skapar oroliga eller farliga situationer när de spinner eller stannar, när ni inte gav dem någon varning.

kommer defenitivt tillbaka nästa gång det körs, och ifall någon fick en bild på min röda jeep så får ni gärna dela med er.

Senast redigerat av Thompson (27 januari 2013)

TLO
27 januari 2013 · 1 062 Inlägg

Precis vad jag var rädd för. Att dessa körningar strulas till av att det blir två läger.....de som kör med standardbilar och vill ha kul och känna på lite, och dem som skall leka världsmästare med specialbyggen. Hoppas detta reder ut sig framöver.

När körs det nästa gång?

"You Go, we go!"
AlefG
27 januari 2013 · 21 Inlägg

Måste tacka alla som var där för en sjukt rolig kväll! hoppas värkligen det blir flera körningar den hära vintern!

men den Stelarslade snutjäven som kom till parkeringen där uppe va ingen höjdare! han kan inte ha fått knullat på riktigt länge.. Det va iaf lungt att vi körde på isen sa han men sen stog han och argumentera om hur jävla idiotiskt och vilka töntar vi va som va ute å åkte där och han tyckte att vi skulle hitta någon is-plätt mitt ute i skogen någon stans som vi kunde tönta oss ännu mera! sen sa han att han inte tänker simma efter oss ifall någon bil går igenom isen och sen drog han haha smile

Eddy Galen, inte dum.
27 januari 2013 · 1 324 Inlägg

TLO skrev:
Precis vad jag var rädd för. Att dessa körningar strulas till av att det blir två läger.....de som kör med standardbilar och vill ha kul och känna på lite, och dem som skall leka världsmästare med specialbyggen. Hoppas detta reder ut sig framöver.

När körs det nästa gång?

Vi snackar om det på Kungens Kurva träffen gruppen på Facebook. Verkar bli stående på lördagar 19:00

AlefG skrev:
Måste tacka alla som var där för en sjukt rolig kväll! hoppas värkligen det blir flera körningar den hära vintern!

men den Stelarslade snutjäven som kom till parkeringen där uppe va ingen höjdare! han kan inte ha fått knullat på riktigt länge.. Det va iaf lungt att vi körde på isen sa han men sen stog han och argumentera om hur jävla idiotiskt och vilka töntar vi va som va ute å åkte där och han tyckte att vi skulle hitta någon is-plätt mitt ute i skogen någon stans som vi kunde tönta oss ännu mera! sen sa han att han inte tänker simma efter oss ifall någon bil går igenom isen och sen drog han haha smile

haha, så det var lite intresse från polisen ändå. Fick du vibbar av att iskörningen på drevviken skulle bli ett problem utöver tjuriga poliser?

AlefG
27 januari 2013 · 21 Inlägg

nä jag såg inga problem wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang