2307
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
359 524 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
3 519 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
CarbonLoader skrev:
Tips, lacka även insidan eller baksidan med plastidip annars kommer det inte se bra ut på nära håll. Krävs lite mer färg men blir många gånger bättre resultat.

Kommer ev senare att lacka innerbana svart.. Annars får jag se hur mkt färg jag har kvar när alla fälgar är lackade, så kanske jag lackar det då.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Däcken hemma
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-43f34dd7fa5903ac6823a9a7265d2294.jpg

Snabb leverans som fan tyckte jag däckonline denna gång. Beställde i söndags, och fick dom i morse smile

Ev kränga däcken på fälgarna imorgon...

30 Inlägg
13 februari 2013
Nice vad blev det för dimision på däcken? smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
13 februari 2013
Härligt med ett till golf projekt smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

1 232 Inlägg
13 februari 2013
yes det kryllar av dom!

363 Inlägg
13 februari 2013
Prem lagd! Kör hårt nu! Följt lite på Vwgolf, men följer nog här ist! wink
Senast redigerat av Viinikka92 (13 februari 2013)

1 232 Inlägg
13 februari 2013
någon mer roligt att avslöja?

3 519 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
seeki skrev:
Nice vad blev det för dimision på däcken? smile

215/35 runt om.. Kommer nog inte bli många mm mellan fälgkanten och backen..

3 519 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Viinikka92 skrev:
Prem lagd! Kör hårt nu! Följt lite på Vwgolf, men följer nog här ist! wink

Ja, jag la upp lite på vw, men tröttnade där. Det är så drygt att ladda upp bilder innan man kan lägga in dom på forumet, så det blir smidigast här istället smile

3 519 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Martin81 skrev:
någon mer roligt att avslöja?

Inte för tillfället.. Pratat med däckverkstan idag så ska dit imorrn och kränga på däcken. Dom känner igen mig där inne och är lika roligt varje gång att gå dit. Eftersom dom alltid tror det värsta om mig.
Sa idag att det skulle på 215 däck på 9.5" fälg, och fick som svar "ofyfan", haha..
Det är inte så brett, men det är inte många i våran lilla kommun som åker stance med stretch smile

30 Inlägg
13 februari 2013
hahah ! min polare o ja krängde på 165/45 på 8.25 tum breda fälgar idag och våra lärare på skolan tänkte vilka idioter ! så stod dom där o kollade på hela tiden och när vi hade krängt på så undrade dom hur vi skulle pumpa däcket så fick vi visa dom med cykelslang och startgas, haha dom flög upp i luften och gick bara därifrån tongue

3 519 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
seeki skrev:
hahah ! min polare o ja krängde på 165/45 på 8.25 tum breda fälgar idag och våra lärare på skolan tänkte vilka idioter ! så stod dom där o kollade på hela tiden och när vi hade krängt på så undrade dom hur vi skulle pumpa däcket så fick vi visa dom med cykelslang och startgas, haha dom flög upp i luften och gick bara därifrån tongue

Hehe fint det. Hade också 165/45 på mina 8" på min vita golf 2. Men ska bli kul att se hur det blir på dessa.
Chansar även på att jag kommer att använda 5mm spacers bak på vardera sida för att få ut fälgarna lite. Men det visar sig senare. Segt att vänta till våren nu hmm

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 februari 2013
Mr_M_ skrev:
seeki skrev:

Hehe fint det. Hade också 165/45 på mina 8" på min vita golf 2. Men ska bli kul att se hur det blir på dessa.
Chansar även på att jag kommer att använda 5mm spacers bak på vardera sida för att få ut fälgarna lite. Men det visar sig senare. Segt att vänta till våren nu hmm

Gör som jag, 40mm fram & 45mm bak wink

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
14 februari 2013
du kommer i stort sett få samma stretch som på min OZ fälgar.. dock har jag 10 breda men  de skiljer nog inte så mkt mellan 9.5 och 10 breda big_smile ja du ser ju själv tongue

3 519 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
CarbonLoader skrev:
Mr_M_ skrev:
seeki skrev:

Gör som jag, 40mm fram & 45mm bak wink

Fram vill jag inte ha, isåfall hade jag kunnat köpt 9,5" runt om på fälgarna..
Tror fälgarna kommer sticka ut lite bak redan, vill bara ha det lite lagomt. Men det visar sig på plats

3 519 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
du kommer i stort sett få samma stretch som på min OZ fälgar.. dock har jag 10 breda men  de skiljer nog inte så mkt mellan 9.5 och 10 breda big_smile ja du ser ju själv tongue

Det vore gött smile

3 519 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Däcken inlämnade på däckverkstan. Fick lite annat för mig idag så hann inte med så mycket. Kommer få allt på krängt imorgon, så det kommer updates då smile

133 Inlägg
14 februari 2013
Mr_M_ skrev:
Däcken inlämnade på däckverkstan. Fick lite annat för mig idag så hann inte med så mycket. Kommer få allt på krängt imorgon, så det kommer updates då smile

Spännande big_smilebig_smile

3 519 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
FilipWelin skrev:
Mr_M_ skrev:

Spännande big_smilebig_smile

Väntar även jag med stor spänning big_smile

3 519 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Ska nog åka och köpa GTi bakljus i helgen på returbilen som det verkar som nu. Hoppas bara det finns kvar. Annars plockar jag på mig lite annat smått som behövs smile

Sök