Det är dags för bilen att få en rejäl makeover igen. Eller bilen, det är två bilar som ska bli en. Mycket som ska göra, väldigt mycket faktiskt. Men med en klar skiss i huvudet och ett jävlar anamma så kommer detta gå kalas, samt... Visa mer
Det stod stilla i garaget några dagar men nu är det full fart igen, eller full fart är väl att ta i men det händer lite grejor i alla fall
Undersidan av bilen är skrapad från rost, bromsrör och lite annat är fixat samt att vi nu har sprayat på en massa kladd. Tur att man inte är rädd för att bli skitig! Lite gratis fräknar fick man i alla fall
Hjulhusen fick sig även dom en omgång kladd!
Imorgon är det dags att montera tillbaka tanken samt börja sätta ihop bakaxeln som är blästrad och målad.
Fronten står orörd, då jag måste stå ute och slipa pga att det blir sjukt dammigt. Eftersom det är otroligt kallt ute har jag inte haft någon större lust!
Tanken är tillbaka och vi passade även på att sätta ihop bakaxeln. Allt ser så otroligt mycket fräschare ut när det är svart och snyggt! Vi har även kommit på att vi kanske inte måste "döda" däckbaljan då ljuddämparen kanske får plats precis bakom... men det dröjer innan vi kommit så långt..
Tänkte även slänga upp en bild på sommar fälgarna, tror att det kommer bli riktigt schysst (Oken är inte ännu men ska bli röda!)
Liiite skillnad på bildkvaliteten, Iphone 4 vs Nikon D5000.. tror vi har en solklar vinnare!
När vi köpte bilen tycker vi att det var lite jobbigt med startspärren, men nu är det fixat och bilen startar, underbart! Så bort med det gamla trasslet...
Kan ju säga att det ska bli grymt skönt att ha en bil med fjärrlås och larm, HUR jobbigt är det inte att stå där mitt i vintern och inte kunna låsa upp med nyckel bara för att det frusit ihop? -.-
liiiite trassel där till höger, någon som vill ha? haha
Bakaxeln sitter på plats, och idag har även stötdämparna fått sig en makeover, nu är dom svarta o fina. Det var ett skapligt lager rost på vissa ställen, men skönt att få gå lös och släppa lite eventuella aggressioner!
Nu är även Bettan till salu för att finansiera denna bilen. Kommer kännas lite konstigt eftersom det är min första bil och jag har haft henne i över 5 år, men men denna växer bara mer och mer i mitt hjärta. Dom säger ju att man kan byta ut det mesta