2466
Sök

Bassjunkies.com - någon som handlar där?

59 Inlägg
21 oktober 2006
Trådstartare
nordqvist87 skrev:
e med sugen på det slutsteget. Säg till sen när ni vet mer om ni ska köpa med mera..smile

Kanon grabbar! bor ni i sthlm eller?

20 Inlägg
21 oktober 2006
nje...bor i gbg...men går det att skicka med postförskott eller nått så e jag på...^o)

Amatör
444 Inlägg
21 oktober 2006
jag e på om ni kan vänta tills onsdag när pengarna kommer .. bara pm:a mig om hur ni ska gå tillväga så e jag på

59 Inlägg
21 oktober 2006
Trådstartare
OKej grabbar, jag ska styra lite så lovar jag att höra av mig så fort det blir aktuellt..

har dock ett litet problem, eventuellt så ska vi nu beställa till sthlm istället, men jag vetetkatten om jag har råd at lägga ut för 4 slutsteg, vi måste lösa det på något sätt..

några förslag?

74 Inlägg
22 oktober 2006
Jag har som sagt varit sugen på det, men så har jag hittat en schysst slutsteg i trakterna som jag ska testa imorgon.. Samma klass som det jbl-steget pl158 snackar om (jag som tipsade honom om bassjunkies wink :p) men billigare..
Om det inte låter som jag vill så är jag på, och om jag får ditt
(pl158:s) telenummer och lite så, så kan jag förskottsbetala till dig..

Hör av mig nu i veckan hur det blir!

70 British pound = 961.643647 Swedish kronor    kostar steget
sen frakten är också på 961 kronor, om vi inte kan få ner det ännu mer då vi är några stycken..

men 961/3 är blir ju 320 kronor lite drygt.. om vi blir 4 så blir frakten 240 kronor bara.. smile

Letar delar till min volvo 244 turbo, hör av er om ni har nåt

74 Inlägg
22 oktober 2006
Jag är på :p

Den jeveln sålde steget, utan att jag sett det!

/Marcus, kalmar

*edit*

Lön på onsdag, då kan jag smile
Senast redigerat av mackan_ (22 oktober 2006)

135 Inlägg
23 oktober 2006
Kom igen nu killar, rappa på lite så kanske vi får iväg beställningen denna vecka! smile

74 Inlägg
23 oktober 2006
Skulle ringa pl158 idag men volvo 7/900 klubbens forum ligger nere.. kommer inte åt numret :p

Hur som helst så kan jag  förskottsbetala när som nu i veckan.

Kan du få ner priset för frakten om vi beställer 4 steg av dem tror du pl158?

59 Inlägg
23 oktober 2006
Trådstartare
mackan_ skrev:
Skulle ringa pl158 idag men volvo 7/900 klubbens forum ligger nere.. kommer inte åt numret :p

Hur som helst så kan jag  förskottsbetala när som nu i veckan.

Kan du få ner priset för frakten om vi beställer 4 steg av dem tror du pl158?

Tjena! PM:ar mig ditt nummer här på garaget! (har skickat ett PM till alla idag)

Jag har redan skickat ett mail till en kille på bassjunkies som jag haft kontaktmed tidigare och frågat om vi kan förhandla ner fraktpriset lite, i tidigare mail har han sagt till mig att det kostar £70 att skicka till Sverige, men på hemsidan står det £100 vet inte vilket som blir men vi hoppas på högst £70 (kommer dock bli billigt med £100 också!)

mvh

74 Inlägg
23 oktober 2006
Trevligt att det börjar arta sig..

Vad ska ni driva steget med, jbl gto75.4?

Jag har två st jbl gto1002d 10":are i bilen just nu som jag tänkte få lite klös i.. smile

När jag läser nu så kanske man skulle beställa ett till och driva 6*9:orna samt 4"arna fram.. big_smile?
Näe, det tar vi en annan gång :p
Senast redigerat av mackan_ (23 oktober 2006)

20 Inlägg
23 oktober 2006
tänkte bara kolla så jag är rätt ute...tänkte driva mina 4x5.25 Rockford Fosgate T152C Power+en okej bas som har lite tryck i med steget...klarar det detta bra eller finns det möjlighet att kraften inte räcker?...för då hade det varit bra med 2 eller ett med mer kraft i..vill ju ha ett bra ljud om jag nu ska fixa det...ska något göras ska det göras ordentligt, vill inte ha något halvfixat...

135 Inlägg
23 oktober 2006
nordqvist87 skrev:
tänkte bara kolla så jag är rätt ute...tänkte driva mina 4x5.25 Rockford Fosgate T152C Power+en okej bas som har lite tryck i med steget...klarar det detta bra eller finns det möjlighet att kraften inte räcker?...för då hade det varit bra med 2 eller ett med mer kraft i..vill ju ha ett bra ljud om jag nu ska fixa det...ska något göras ska det göras ordentligt, vill inte ha något halvfixat...

Um.. det är ju ett 4-kanaligt steg, hur skall du då driva 5 kanaler? Ett framsystem och en bas driver det nog utan problem..

20 Inlägg
23 oktober 2006
MaxB skrev:
nordqvist87 skrev:

Um.. det är ju ett 4-kanaligt steg, hur skall du då driva 5 kanaler? Ett framsystem och en bas driver det nog utan problem..

jag fick tipps i en annan tråd att jag kan bryggkoppla 2 kanaler till basen och sen köra framsystemet genom paralellkoppling på dom andra 2 kanalerna.
Ingen som vet lite mer säkert vad den klarar att driva. Är nybörjare och vill att sakerna räcka till..

59 Inlägg
23 oktober 2006
Trådstartare
nordqvist87 skrev:
MaxB skrev:
nordqvist87 skrev:

jag fick tipps i en annan tråd att jag kan bryggkoppla 2 kanaler till basen och sen köra framsystemet genom paralellkoppling på dom andra 2 kanalerna.
Ingen som vet lite mer säkert vad den klarar att driva. Är nybörjare och vill att sakerna räcka till..

jag kommer att köra mitt framsystem JBL kitt 5.25:or med skrikare och separata delningsfilter samt två stycken 6´9:or

sen finns en plan att vidarekoppla, eftersom steget har inbyggt delningfilter, via lågnivå till en aktivlåda med typ dubbla 10:or, Steget är ett värsting steg och perfekt att ha som grund eftersom det är extremt flexibelt och vill du utöka ditt ljudsytem så är det inga problem alls. detta tror jag är det bästa alternativet även för dig alltså;

kör dina fyra 5.25:or på steget och bygg sedan på med ett till steg (ett eller två kanals) eller direkt till en aktiv låda via det inbyggda delningsfiltret, på detta sättet kommer du även enklast kunna styra ljudbilden till det som funkar bäst i din bil..

men det klarar nog även av att bryggkoppla två kanaler till basen, men jag skulle inte köra 4x5.25:or på de två resterande, utan i så fall bara koppla två till framsystemet..

mvh Marcus
Senast redigerat av PL158 (23 oktober 2006)

135 Inlägg
24 oktober 2006
Någon ny status på beställningen? Hur ligger det till med allt?

20 Inlägg
24 oktober 2006
det jobbas på det. blir kanske beställning i veckan.

Måste säga att jag fortfarande är fundersam om man behöver mer än det steget för att driva mitt system, fått olika svar överallt. Funderar på att lägga till ett mono eller 2kanals slutsteg till för att driva bara basen med. funderar på att lägga till ett JBL GTO601.1 om det inte är några problem, driva basen med.
Senast redigerat av nordqvist87 (24 oktober 2006)

59 Inlägg
24 oktober 2006
Trådstartare
Halloj!

inget nytt ännu jag har inte fått svar från bassjunkies.com på mitt mail, tycker att vi avvaktar en dag till, men om vi inte får svar kör vi igång så vi hinner beställa innan veckans slut, vore grymt!

vore bra om alla skickade sin mailadress till mig via PM så kan vi ubyta lite info, känns bättre än att skicka via forumet.

till nordqvist87: ett bra mono är ganska dyrt bättre att köra på ett 2 kanaligt då, men allt beror på vad du ska driva för typ av basar, främst vilken impendans de har.. för mig är det inga problem om du vill beställa fler saker..
det ända jag är rädd för är om det totala "paketet" blir för stort, men mig veterligen finns det ingen begränsning? någon som vet?

mvh Marcus

135 Inlägg
24 oktober 2006
Det finns nog ingen begränsning på hur stort ett paket får vara, utan det är nog bara priset i form utav frakt som ökar i takt med vikt och volym..

20 Inlägg
25 oktober 2006
MaxB skrev:
Det finns nog ingen begränsning på hur stort ett paket får vara, utan det är nog bara priset i form utav frakt som ökar i takt med vikt och volym..

okej..får kolla upp vad det går på vid ökad volym och så då.

191 Inlägg
25 oktober 2006
http://www.bassjunkies.com/?pid=29593&a … ubcategory

Aalltså, seriöst, den där kan man väl typ riva hus med? big_smile

Just another sick man in this sick world..

Sök