29 januari 2013
Trådstartare
Tjenare!
Nu är det så att jag, idag faktiskt, köpt mig en Volvo 740 årsmodell -90 av en polare för 2000:-
Finns som sagt lite små fix med den men den är skattad och besiktigad året ut vilket är härligt!
Nu är det så efter att han dammat in i en trottoar kant en gång med bilen så höger-yttre-styrled måste bytas för både däck och ratt står helt åt helv.., går att köra utan problem dock! lite drygt bara...
Men är detta svårt att byta själv? och hur gör jag för att göra en framvagnsinställning hemma?
Soppa mätaren ger inte utslag heller, den svajar lite som den vill så själva mätaren funkar men kan det vara sensorn i skuffen som är lite knäpp då eller? och hur hittar jag den så man inte tar sönder nått?
Den har även lite taskig tomgång, pendlar mellan 0-500 varv, och när man kör och håller gaspedalen i ett visst läge så bilen varken saktar ner eller accelererar så rycker den men släpper man gasen eller gasar på så rycker den inte alls... Detta tycker jag verkar sjukt skumt men kan det vara ett enkelt fel?
Rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift är nytt!
Detta är dom enda felen som är på bilen! utöver det så drar dom 115 kamelerna på bra när man kommer glidande i sidled genom stans alla kurvor!
"Dream it, build it, drive it!"