Elfel på elhiss VW Transporter -08

Henkezz
29 januari 2013 · 4 Inlägg

Har problem med min elhiss på min vw transporter. Det är så att rutan spökar, helt plötsligt under körning så kan rutan gå ner och upp ett fåtal gånger. Förstår mig inte på vad som är problemet. För drygt en månad sen så gjorde min kompis som jobbar som mekaniker en service på bilen. Om det har med de att göra vet jag inte. Men hade aldrig hänt innan denna servicen. Datorn kan inte hitta något fel. Från och till kan jag manövrera höger ruta från förarsidan. Plockade av dörrsidan och gummit mellan dörr och kaross och kollade kablarna men kan inte där heller hitta något fel. Någon som har nått tips på vad jag ska göra?

Mvh Henrik

Screener
29 januari 2013 · 3 Inlägg

Tycker du ska ta och göra en avläsning av felminnet igen.. Hittar den inget kan det kanske vara knappen som är utsliten?

Kan även tänka mig kortslutning någonstans, eller glapp till jord av något slag.

Har det kommit in vatten på "elektronik sidan" av dörren? kanske styrdonet fått stryk.

Kommer prenumerera på tråden.

MVH Henrik VW mekare

Senast redigerat av Screener (29 januari 2013)

mb_pucken
29 januari 2013 · 5 093 Inlägg

kollat kablarna på förarsidan?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Henkezz
29 januari 2013 · 4 Inlägg

Ska se om jag hinner fixa en ny avläsning imorgon onsdag.
hmm har inte kommit in vatten i dörren vad jag vet iallafall, kan det ha blivit kondens i dörren så det har kommit fukt i elhissmotorn.

Kollade kablarna i dörren på förarsidan dock ej gjort någon kontroll på passagerarsidan. Ska se om jag kan kolla över det imorgon också.

Är Tacksam för all hjälp och alla tips smile

MVH

Screener
30 januari 2013 · 3 Inlägg

Vilken sida är det som spökar?

Henkezz
30 januari 2013 · 4 Inlägg

Det är höger ruta som spökar. Dock så funkar bara knappen på förarsidan till höger ruta till och från. Kan de va den som e sönder ?

Kopplade även bort knapparna på bägge sidorna men trots de gick rutan ner och upp under körning.

Senast redigerat av Henkezz (30 januari 2013)

Screener
31 januari 2013 · 3 Inlägg

tror på kortslutning någonstans.. mätt upp kablarna från knappen till elhissen?

Henkezz
1 februari 2013 · 4 Inlägg

Hallå
Gjorde en felsökning med dator igår vilket inte gav något resultat.
Dock så under passagerare stolen så fann vi vatten sad verkar som att kablarna ligger i blöt under sätet.. Blir till att få ut sätena nu ikväll och sprätta upp mattan och se hur det ser ut. Kanske där felet ligger sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang