3371
Sök

Newbie lack frågor och rost

375 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
Hej!

Jag är ny på detta forum och ni har säkert fått dessa frågar förut.

Har nyligen köpt en Volvo 745 Gl, Vit.

Den har lite rost på några ställen, men det är bara ytligt, menst är det väl vid gaveln till bakre hjulhuset.

Men jag har tänkt att fixa detta, innan det blir värre.

Så hur bör jag gå tillväga?
Slipa bort rost med slippapper, lägga dit ngn primer med rostskydd och sedan spraya med Vit lack?

Har inga direkta maskiner, så det blir slippapper på kloss osv, och kanske färg på Micro borde väl hålla?

Alla tips är välkomna

SSS -12
3 217 Inlägg
16 oktober 2006

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

5 Inlägg
18 oktober 2006
ett råd: lägg inte ner för mycket energi på rosten. den lär komma tillbaka ganska snart om du bara slipar och bättrar.

annars, slipa, skydda med typ sinkspray och sen din bils färg

375 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Skulle få köpa ett riktigt 2komp lack av Volvo, visserligen Volvo lastvagnar. Men det lär ju hålla.

124 Inlägg
30 oktober 2006
Har en fråga....Har en 850 glt och bakluckan på den är väldigt rostig (hål) bara på nederkanten....finns det något sätt att fixa det eller är det bara att köpa ny baklucka och i såfall vart kan man hitta en?
Senast redigerat av Dialbo (30 oktober 2006)

69 Inlägg
30 oktober 2006
skroten kanske...850 är ju vanlig som fan:P

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006

Sök