2798
Sök

Vw Bora -01 ljud bygge och lite små pill

Sådär ja då går vi in på säsong nr 2 för Bora'n då! Blir ett litet tokigt bygge som inte liknar någon annans vidare mycket :)

133 682 Visningar
Projektet avslutat 4 juli 2014
983 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
Händer knappt någe i bilen nu tyvärr. stått helt stilla ett tag då coilsen gått sönder samt styrled å annat behövt fixas...
Nu har varningslampan för lådan börjat lysa så är la dags å byta den oxå om det är min tur som de handlar om.

Ska dock försöka sälja av mitt Spl D7 steg så om någon är intresserad så skriv ett pm bara så tar vi allt där!

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-fe5b27ee9073a5eeb5adccad3e321cd8.jpg

Ba köp!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-17a5c7d128b124e1959a29a0fdf0ad39.jpg

RE Mt 10 i en 109 liters låda med 30cm 6" port big_smile lirar bra i 1 ohm på d7 steget big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-a4296652725822baecc04e7488ebf82d.jpg

Dörrarna är dämpade nu iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-b8813a4fac4b74bc1fdb90403a5e30ed.jpg
lite kabel fix big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-91d749db00316412e2f684df443d92ee.jpg

Allt för nu. ska dra tummen ur röven å sätta fart med lådan så den blir klar nån gång!

6 558 Inlägg
10 mars 2013
du har inge tur du pöjken sad  blir bättre snart smile   sen ta bort dämpmattan över orginal hålet... middarna behöver luft smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

983 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
racer-putte skrev:
du har inge tur du pöjken sad  blir bättre snart smile   sen ta bort dämpmattan över orginal hålet... middarna behöver luft smile

Haha näh har ju inte det haha big_smile
Okej får bli å göra det! just nu låter dom tanigt... Ska dock försöka bygga om höger dörren lite sen stoppa i skrikarna snart !

6 558 Inlägg
10 mars 2013
Figgaro skrev:
racer-putte skrev:

Haha näh har ju inte det haha big_smile
Okej får bli å göra det! just nu låter dom tanigt... Ska dock försöka bygga om höger dörren lite sen stoppa i skrikarna snart !

dom låter tanigt pga att dom inte får luft smile å me diskanter i så blire möjje trevligare big_smile

983 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
Skriftlig Updejt nurå!

Igår fick ja lite gjort med bilen iaf. Fixade lite med lådan å så å nu verkar det fungera som det ska ungefär iaf.
Så det är possetivt.

Idag skulle ja fixat avgassystemet och sänka bilen fram samt höja den igen.
Men slutade med att jag å Zzoink byggde på lådan istället.
Vilket jäkla as det kommer bli! Jag kan ligga i lådan med locket på utan större problem big_smile haha
Kapade nya sidor å lite så nu äre porten baffeln å förstärkning kvar innan jag kan börja med de i basväg.

Tänkte köra 2 stag samt ett stag te porten. Kommer även plasta hela lådan alla hörn kommer de finnas 3 kants list samt plast å glasfiber matta i.

Hoppas det blir bra å inget skiter sig! smile

Blir å fixa avgassystemet imorn tänkte jag så den inte låter som en 740....
Allt för mig ikväll!
Lämna gärna en kommentar va du tycker !
Hare!

983 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
Bildlöst idag igen men fyfan idag har ja fått grov göran gjord! dragit om alla kablar till framsystemet samt lågnivå! en sån kabel ska bytas te Dls oxå.
Missat kameran helt dehär ggrna ja varit nere å hållits mä bilen tyvärr.
Men som sagt nu är det grövsta gjort så bara å väta på basarna som kommer bli SJUKT snygga!!
Putte är en jävel på att få till det! Även om färg valet vart en Shock så blir det bättre än ja kunnat tro!
Nu är skrikarna inkopplade på Spl 150.4 å dörrarna dämpade med dämp matta igen samt dämp "skum" å jävlar vilken skillnad på ljudet det blev! Djupet kom fram mycket tydligare än innan! dock kommer allt med framsystemet bytas ut under året antagligen mot ett eller 2 härliga 3 vägs system från DD big_smile

983 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Idag har jag fått ett sjukt roligt besked!!!!
Kommer bli ett nytt slutsteg till DD basarna !! Kommer bli ett DD M4A !!! Sjukt roligt att få allt klart nu i pryl väg!

Då jag åker bort och jobbar nu tisdag-torsdag så kommer jag inte kunna jobba med lådan tyvärr. men på fredag kommer allt fixas klart så basarna bara behöver ett hål å porten! smile
Så till helgen kommer det spenderas åtskilda tusen kronor på basar å slutsteg big_smile Men ska försöka lämna resultat nu oxå så man kommer någon stans i denna värld utav dB siffror big_smile

De var allt för mig idag å just nu smile kan lägga in en liten bild på lådan som ja hållits med lite te min RE bas som kommer användas på trippen upp te Putte smilehttps://www1.garaget.org/archive/165/164700/315832/315832-3046283.jpg

Hare bra nurå!smile

6 558 Inlägg
17 mars 2013
sweeeeeeeeeeeeeet big_smilebig_smile nu har du köpt ett fiiiiint steg big_smile

983 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
racer-putte skrev:

Haha ja big_smile å de är ditt gamla big_smile du kan inte fixa lite färg tes ja kommer upp? tänkte om man kunde piffa te steget lite ? wink nä skoja big_smile hehe Kommer bli sjukt kul med sakerna iaf big_smile

6 558 Inlägg
17 mars 2013
Figgaro skrev:
racer-putte skrev:

Haha ja big_smile å de är ditt gamla big_smile du kan inte fixa lite färg tes ja kommer upp? tänkte om man kunde piffa te steget lite ? wink nä skoja big_smile hehe Kommer bli sjukt kul med sakerna iaf big_smile

i now big_smile  stop nu  de får räcka me färg nu hehe

94 Inlägg
17 mars 2013
va hände med spl grejerna

983 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
racer-putte skrev:
Figgaro skrev:
racer-putte skrev:

i now big_smile  stop nu  de får räcka me färg nu hehe

Räcker aldrig mä färg hehe wink Nä men kommer bli roligt å se dina bilar å kanske få höra en trudelutt samt bli av med 3 st 8"are som ba ligger höhö:D

983 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
jacksparrow skrev:

Om du menar framsystemet så sitter allt sånt kvar.
Dock gillar jag dom inte över huvud taget så blir nytt system senare.
Spl D7 steget ligger bara hemma nu å lär bli kryddhylla om ingen köper det smile

94 Inlägg
17 mars 2013
Figgaro skrev:
jacksparrow skrev:

Spl D7 steget ligger bara hemma nu å lär bli kryddhylla om ingen köper det smile

va är felet med dom då och steget

983 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
jacksparrow skrev:
Figgaro skrev:
jacksparrow skrev:

Inget som hellst fel bara att dom inte uppfyller mina krav och förväntningar.
Dock kommer dom finnas kvar tills jag hittar nya saker.
Slutsteget byts ut då jag fick ett erbjudande på M4a som jag inte kunde stå emot.
Planerna var att köpa ett sådant till årskiftet 2014 iaf. Samt att det lämnar mer effekt vilket basarna verkar vilja ha om man snackar med folk som kört 3515 smile
Är inte fel på grejerna utan bara att dom inte fyller de krav/förväntningar jag har. smile

94 Inlägg
17 mars 2013
Figgaro skrev:
jacksparrow skrev:
Figgaro skrev:

Slutsteget byts ut då jag fick ett erbjudande på M4a som jag inte kunde stå emot.
Planerna var att köpa ett sådant till årskiftet 2014 iaf. Samt att det lämnar mer effekt vilket basarna verkar vilja ha om man snackar med folk som kört 3515 smile
Är inte fel på grejerna utan bara att dom inte fyller de krav/förväntningar jag har. smile

okej...på det viset ,M4 steg? pratar du digital design

983 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
jacksparrow skrev:
Figgaro skrev:
jacksparrow skrev:

okej...på det viset ,M4 steg? pratar du digital design

Jajjemen Ett DD M4a smile

6 558 Inlägg
18 mars 2013
it`s lööööööööööööööööööve   här e ditt steg smile
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=98959&image=1611065]https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98959/98959-b1758ec408b51a5ec4bc5df2d42d98b2.jpg[/url
en tråd utan bilder e crap big_smile tongue tongue så ja hjälper dig  haha

651 Inlägg
18 mars 2013
racer-putte skrev:
[url]http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98959/98959-b1758ec408b51a5ec4bc5df2d42d98b2.jpg[/url

dedär e kärlek big_smile äna bättre å ägga ett sådant än gå på  strippklubb tongue mer porr i DD steget wink

6 558 Inlägg
18 mars 2013
Ahlbom skrev:
racer-putte skrev:
[url]http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98959/98959-b1758ec408b51a5ec4bc5df2d42d98b2.jpg[/url

dedär e kärlek big_smile äna bättre å ägga ett sådant än gå på  strippklubb tongue mer porr i DD steget wink

ahh porr .. å klocka e inte ens 7 tongue tongue

Sök