Putteliten skrev:
Fasen vad fin den blir då! Får ta å släpa mig bort till parken å kika på den live den 24e, fast ja kommer åka Audi i så fall!
Tackar! Ja det tycker jag, så länge man åker tyskt så är det okej!
Swerox skrev:
Fy satan så fin bil ni måste känna er väldigt stolta
Läst igenom hela tråden idag! Prenumeration lagd. (Y)
Jodå stolta är vi! Tack så mycket!
sammy91 skrev:
den bilden där ni fraktade bilen på flak , vikten lär ju överstiga tjänstevikten lr? lagligt?
De e lugnt farsan har BE
Sen väger ju en tom kaross inte speciellt mycket
Budda80 skrev:
Fy fan vad den mullrar gött. Och jag tror ni har STOR chans till att kamma hem Peoples Choice på Mantorp nästa vecka. Ni har nog min röst i nuläget i alla fall
Ja ljudet blev helt perfekt lagom!
Jasså tackar, vi får väl se vad de andra tycker
Kabelhärvan till motorn tog eld när vi startade bilen igår!
Det var en kabel som kom ut tillsammans med en jordfläta som sitter precis där kabelhärvan går in i bilen. Denna trodde vi också var jord... men så var det icke! Det är någon typ av signalkabel från startmotorn, så när vi kör startmotorn så skickas det 12v på denna kabel rätt in på jord... och de höga strömmarna gör att den klena kabeln blir fruktansvärt varm och smälter isoleringen och även isoleringen på kablarna runt den...
Men nu har vi bytt några kablar, tejpat de som gick å rädda samt tagit bort signalkabeln från jorden så nu funkar det fint igen
Hur fan kan man lägga signalkabel med oisolerad kabelsko precis jämte jordflätan?!?!
Har fått monterat en kylfläkt också!
Det blev en 350mm tryckande Spal fläkt
Fyller bra!
En bild från när bilen står i garaget hemma!
När vi var ute å testade bromsarna igår så sprack den nya kylarslangen av på samma ställe som den förra... nu blir det fan ingen mer biltema skit!!
Det bra är att bromsarna tar bra nu iaf!!
Och JÄÄVLAR vad det går!
I veckan ska vi fixa baksäte, nya drivaxlar och ny kylarslang, sedan är den i stort sätt redo för mantorp på lördag
Håll er uppdaterade!
Daniel och Anders Larsson