Andromeda skrev:
kallebunka skrev:
Hejsan
Är så att jag sitter i tankarna att skaffa mig en ny bil och har intresserat mig för ett objekt.
Bilhandlaren har kontaktats och har fått lite mer information, bilen i fråga vill dom ha 90000kr för och den har komplett servicebok från märkesverkstäder vid 3000 och 6000mil, den har totalt gått strax över 7000.
I utsatt pris ingår inte vinterdäck enl handlaren men tycker själv det är en självklarhet att få med även det och tänkte kontakta handlaren igen och försöka förhandla mig till vinterdäck. Den har inte provkörts ännu men utan vinterdäck vet jag inte om det ens känns aktuellt.
Vad tror ni, är det rimligt att förhandla till sig vinterdäck utan att gå upp i pris?
Hur tänker handlaren om han vill sälja en bil utan vinterdäck nu? Utan vinterdäck kan du ju inte ens provköra bilen? Säg till handlaren att vinterdäck är en förutsättning för att du ska rulla en meter med bilen och att man inte kan sälja en bil på vintern utan vinterdäck.
Självklart ska det finnas vinterdäck till bilen när den kostar närmare 100000 kr. Det kan vara så att säljaren lämnade med vinterdäcken och bilfirman ska ha betalt för dom.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!