3596
Sök

Volvo 740 väldigt svårstartad

Non stop driving
402 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#1
Svårstartad. Och svarar inte på gas när man gasar så vida man inte gasar väldigt föraiktigt och sakta. Har fått dra igång böien senaste gångerna sen missar den eller miss tänder. Går som vanligt på tomgång när man dragot igång den men missar och går ojämnt när man gasar på. Har tittat på tänddelarna dom är hela och bra. Tändspolen vet jag inte mer än jag rengjort stiften på den och bytt kabelskora på sladdarna till den. Ingen fukt i fördelaren.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Diagnostekniker
2 709 Inlägg
7 februari 2013
#2
Får den bränsle?
Kamaxel/vevaxelgivare?

Up the RA

Non stop driving
402 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#3
Jesper328 skrev:
Får den bränsle?
Kamaxel/vevaxelgivare?

ja det skulle jag tro bensin luktar det iaf. konstigt nog så laddade jag batteriet på den sen någon timme senare när jag gick ut och provade så startade den på första runda direkt. och miss tände en gång när jag var ut och körde sen. kan det ha med batteriet att göra? låter lite konstigt tycker jag. från svarstartad och misssar när man gasar till starta diret när man har laddat batteriet.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

160 Inlägg
7 februari 2013
#4
lmm

Varför hatar alla svenssons mig? :)

Non stop driving
402 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
#5
Daniieel skrev:
lmm

ja kan vara den med. men varför i hela friden startar den närjag har laddat batteriet? den gick ju runt hur fint som helst med det inna men en timmes ladd sen startade den. får väl se om man kan hitta en lmm på demonteringen. om det fortsätter.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Diagnostekniker
2 709 Inlägg
7 februari 2013
#6
Testa att koppla ur luftmassemätaren före du köper en ny, blir det ingen skillnad så är den trasig.

Up the RA

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
9 februari 2013
#7
Hur ser stifterna ut?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Non stop driving
402 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
#8
Saab_Guden skrev:
Hur ser stifterna ut?

Vita

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

MulleRacing
499 Inlägg
12 februari 2013
#9
Årsm? Om det är en 88b eller senare så har du ju diagnostikdosan bakom vänster fjäderben i bilens körriktning sett smile Är stiften vita så får den för lite soppa, soppa pumpen, soppafiltret? Lmm lambda, btr? Finns en del å kika på


Non stop driving
402 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
#10
_Limpan skrev:
Årsm? Om det är en 88b eller senare så har du ju diagnostikdosan bakom vänster fjäderben i bilens körriktning sett smile Är stiften vita så får den för lite soppa, soppa pumpen, soppafiltret? Lmm lambda, btr? Finns en del å kika på

en 87a är det. ja den något fel är det ju. ja bensinfiltret lär väl inte vara bytt på ett tag. men hur den helt plötsligt bara kan lägga av. den hostar till när man försöker starta den. men det är efter någon minut när man kört på start motorn. drar man igång den så hoppar den igång efter en 50 till 100 meter. lmm funderar jag på.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

MulleRacing
499 Inlägg
12 februari 2013
#11
Har du tillgång till en ny btr? Eller bättre beg? Testa byt den smile


Non stop driving
402 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
#12
_Limpan skrev:
Har du tillgång till en ny btr? Eller bättre beg? Testa byt den smile

ne det ha jag inte om du menar bränsletrycksregulator.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
12 februari 2013
#13
tästa med att koppla bort lmm kantakten eller byt mot en annan lmm om du har tillgång, om det inte blir någon skillnad så kan du bocka av den felkoden, och rikta in dig mot bränslesystemet

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

MulleRacing
499 Inlägg
12 februari 2013
#14
Vad är det för slutsiffra på lmm? Kolla nån skrot efter btr och lmm då?


Non stop driving
402 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
#15
jag tog och kopplade bort lmm. när den gick på tomgång tyckte inte den blev någon skillnad men då gick den ju redan taskigt. så då märkte jag ju ingen skillnad får väl se om man kan få den att gå riktigt och sen ta bort kontakten då.
jag vet inte vad slutsiffran är har inte tittat på det än men blev väl kanske imorgon. får titta efter en btr och lmm då men ska skriva här imorgon när jag provat. smile

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Non stop driving
402 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#16
har bytt lmm. men det hjälpte inte. den går på tomgång fint men gasar man för snabbt upp motorn så missar den. sen verkar det som efter ca 3000 varv så går dom som vanligt missar nästan inget. konsitgt det där. någon som vet vad fan det kan vara?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

6 738 Inlägg
15 februari 2013
#17
var det samma numer på den nya lmm som den gamla?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Non stop driving
402 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#18
ja det var det. tittade på det innan jag plockade bort den. så vet i fan vad det kan vara.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

6 738 Inlägg
15 februari 2013
#19
kolla vattententemp givaren till sprutet

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Non stop driving
402 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#20
vilken av kontakterna är det? fan måste man åka och fixa en sån med.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.


Sök