3995
Sök

Mitsubishi galant gti-99 start problem..akut

4 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
hej, hej, en galant-99 gdi automat. kan jag börja att motor lampa lyser till å från orange. Bilen startar på morgonen utan problem MEN det räcker att jag kör 300 m upp till långa sträckan så kan jag inte starta bilen igen, måste vänta ca en timme innan jag får bilen igång. oavsett om bilen e varmt eller kalt. Under tiden när jag försöker starta bilen så den värkar som den har ingen bensin..."typ soppa stop" den vill igång men ändå ej. bensinpumpen funkar, bränslefilter har byt. mystisk eller? snälla hjälp...mvh Cesar  sad

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
9 februari 2013
Sannolikt sotproblem. Börja med att kika om spjällhuset är sotigt, lossa slangen från luftfiterboxen och lys in med ficklampa. Är det sotigt (sannolikt) så gör rent och prova, anats måste du läsa ur felkoder fr att få tips å komma vidare.

Mvh

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

4 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
spjällhuset har jag rensat idag, det hjälpte inte...andra förslag?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
19 februari 2013
Usch det kan bara betyda trubbel. När du skriver bytt bränslepump, vilken utav dem är det som är bytt? De beter sig väldigt underligt om högtryckspumpen jäklas.

Dessa motorer är även kända för sina sotproblem, vet en bekant som skruvade dessa på heltid på -90 talet dr man böt topplock i parti och minut på garanti p.g.a. Sot och driftstrningar.

Men du måste läsa ur felkoder innan man kan börja gissa för annars är det som att leta nål i höstack.

Mvh

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

4 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
Impulsgivare, vevaxel är problemet. men nu har jag problem att köpa det, det finns till alla möjliga bil modeler men FAN ej till Galant VI, e det någon som vet var kan man köpa? mvh Cesar

Sök