audi18tq skrev:
Samt det med skufföppningen vet jag inte vilket relä!! riktigt!!
kan du förklara lite tydligare! ?
MVh
Ovanför pedalstället har du en reläcentral och i översta raden andra från vänster har du ett relä som är märkt med '79' och det är reläet för skufföppningen.
Jag postar min bild igen och där har du relä '79' längst upp till vänster på schemat och det extra reälet (det gröna) kopplar du in för att styra skuffen från din fjärrstyrning.
Reläet ska vara av växlande typ och du kopplar in stift '87a' mot röd/blå kabel som sitter i kammare '2' vid relä '79' i bilen.
Den röd/blå kabeln klipper du alltså av och den änden som går till relä '79' är det alltså som du kopplar in stift '87a' mot.
Stift '30' på det extra reläet kopplar du in mot den andra änden av den klippta röd/blå kabeln, alltså den änden som går vidare mot bakluckan.
Stift '87' på det extra reläet kopplar du in till avsäkrad konstant 12V matning.
Stift '85' på det extra reläet kopplar du in till fjärrstyrningens styrkabel.
Stift '86' på det extra reläet kopplar du in på ett av två sätt.
OM fjärrstyrningens styrkabel ger en pluspuls ut när du trycker på knappen så kopplar du in stift '86' till jord.
OM fjärrstyrningens styrkabel ger en minuspuls ut vid tryck på kanppen så kopplas stift '86' mot konstant 12V.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178332/178332-9bccbee307da7c2c5ca16ffbc0b53da2.jpg]()