3999
Sök

Volvo 740 GL -88 - Blackline - Uppfräschning & styling! - SÅLD!

En Volvo 740 GL Blackline från 1988 som ska få sig en uppfräschning+lite styling!

154 442 Visningar
Projektet avslutat 21 oktober 2013
1 677 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#301
Celeron skrev:
gromitSWE skrev:
Celeron skrev:
vilket drygo-.- menmen, kommer väl mer 245or!smile

Ja, han kan ju åtminstone skriva att han inte är intresserad av att sälja längre...

ja det gör det väl smile

om han inte bara glömt bort dig?...smile

äh, man glömmer väl inte en köpare... 
Smsade med han, sen dagen efter svarade han inte.. hmm (1 sms och 2 ringningar)
Senast redigerat av gromitSWE (23 september 2013)

1 322 Inlägg
23 september 2013
#302
gromitSWE skrev:
Celeron skrev:
gromitSWE skrev:

Ja, han kan ju åtminstone skriva att han inte är intresserad av att sälja längre...

ja det gör det väl smile

om han inte bara glömt bort dig?...smile

äh, man glömmer väl inte en köpare... 
Smsade med han, sen dagen efter svarade han inte.. hmm (1 sms och 2 ringningar)

Kanske om det är många oseriösa som ringer.. så tappar man bort den seriösa i alla mottagna samtal.. Hänt mig en gång:P

Ahaa.. då lät de som han ångrat sig, eler sålt till nån annan...

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

1 677 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#303
Har en 245a D24tic på gång...skattefri.... Men är jävligt osäker om diesel är det rätta för mig..

Synpunkter på d24an ?
Senast redigerat av gromitSWE (29 september 2013)

10 163 Inlägg
29 september 2013
#304
gromitSWE skrev:
Har en 245a D24tic på gång...skattefri.... Men är jävligt osäker om diesel är det rätta för mig..

Synpunkter på d24an ?

Ovanligt med en original diesel 240 hade köpt det bara för det dock ingen räser diesel men fin glidar bil big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 677 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#305
Djo skrev:
gromitSWE skrev:
Har en 245a D24tic på gång...skattefri.... Men är jävligt osäker om diesel är det rätta för mig..

Synpunkter på d24an ?

Ovanligt med en original diesel 240 hade köpt det bara för det dock ingen räser diesel men fin glidar bil big_smile

Nja, motorn kommer från en 940 -95 smile   Men jag tror jag hoppar det ändå faktiskt..

1 322 Inlägg
29 september 2013
#306
Om du inte gillar diesel och tkr karossen å så är fräsht så kan du ju byta motor så haru ett kul projekt över den äckliga vinter(om du nu har garage) , kan ju vara roligt att lära sig nytt.. Men de värsta är ju om man tröttnar för det är för stort projekt och för lite kunskap..  Jag tycker du ska satsa pån.. Kan ju va skönt med skattefritt om du går i skola , så är väl försäkringen billig som attan..  den går väl rätt billigt.. Sen äre ju fint om de kööler lite wink

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

10 163 Inlägg
29 september 2013
#307
gromitSWE skrev:
Djo skrev:
gromitSWE skrev:
Har en 245a D24tic på gång...skattefri.... Men är jävligt osäker om diesel är det rätta för mig..

Synpunkter på d24an ?

Ovanligt med en original diesel 240 hade köpt det bara för det dock ingen räser diesel men fin glidar bil big_smile

Nja, motorn kommer från en 940 -95 smile   Men jag tror jag hoppar det ändå faktiskt..

Okej ja är man som jag inte speciellt diesel frälst är det nog inget att hoppa högt över (hade det varit en orginalare dock så hade det varit värt det)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 677 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#308
Celeron skrev:
Om du inte gillar diesel och tkr karossen å så är fräsht så kan du ju byta motor så haru ett kul projekt över den äckliga vinter(om du nu har garage) , kan ju vara roligt att lära sig nytt.. Men de värsta är ju om man tröttnar för det är för stort projekt och för lite kunskap..  Jag tycker du ska satsa pån.. Kan ju va skönt med skattefritt om du går i skola , så är väl försäkringen billig som attan..  den går väl rätt billigt.. Sen äre ju fint om de kööler lite wink

Jo, karossen verkar vara fräsch, förutom lite rost i golvet... Mattsvart med usa-front också big_smile Men man har ju såklart inget garage så det skiter väl sig hmm

Djo skrev:
gromitSWE skrev:
Djo skrev:
Ovanligt med en original diesel 240 hade köpt det bara för det dock ingen räser diesel men fin glidar bil big_smile

Nja, motorn kommer från en 940 -95 smile   Men jag tror jag hoppar det ändå faktiskt..

Okej ja är man som jag inte speciellt diesel frälst är det nog inget att hoppa högt över (hade det varit en orginalare dock så hade det varit värt det)

mm, har knappt varit i närheten av en diesel.... Men det är ju isf som Celeron säger att man kan byta motor osv... Men man har ju inget garage så det går ikke..
Senast redigerat av gromitSWE (29 september 2013)

10 163 Inlägg
29 september 2013
#309
gromitSWE skrev:
Celeron skrev:
Om du inte gillar diesel och tkr karossen å så är fräsht så kan du ju byta motor så haru ett kul projekt över den äckliga vinter(om du nu har garage) , kan ju vara roligt att lära sig nytt.. Men de värsta är ju om man tröttnar för det är för stort projekt och för lite kunskap..  Jag tycker du ska satsa pån.. Kan ju va skönt med skattefritt om du går i skola , så är väl försäkringen billig som attan..  den går väl rätt billigt.. Sen äre ju fint om de kööler lite wink

Jo, karossen verkar vara fräsch, förutom lite rost i golvet... Mattsvart med usa-front också big_smile Men man har ju såklart inget garage så det skiter väl sig hmm

Djo skrev:
gromitSWE skrev:

Nja, motorn kommer från en 940 -95 smile   Men jag tror jag hoppar det ändå faktiskt..

Okej ja är man som jag inte speciellt diesel frälst är det nog inget att hoppa högt över (hade det varit en orginalare dock så hade det varit värt det)

mm, har knappt varit i närheten av en diesel.... Men det är ju isf som Celeron säger att man kan byta motor osv... Men man har ju inget garage så det går ikke..

Varför bensinkonvertera en bensin bil som blivit diesel konverterad då kan du lika väll köpa en bensinare från början.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 677 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#310
Djo skrev:
gromitSWE skrev:
Celeron skrev:
Om du inte gillar diesel och tkr karossen å så är fräsht så kan du ju byta motor så haru ett kul projekt över den äckliga vinter(om du nu har garage) , kan ju vara roligt att lära sig nytt.. Men de värsta är ju om man tröttnar för det är för stort projekt och för lite kunskap..  Jag tycker du ska satsa pån.. Kan ju va skönt med skattefritt om du går i skola , så är väl försäkringen billig som attan..  den går väl rätt billigt.. Sen äre ju fint om de kööler lite wink

Jo, karossen verkar vara fräsch, förutom lite rost i golvet... Mattsvart med usa-front också big_smile Men man har ju såklart inget garage så det skiter väl sig hmm

Djo skrev:

Okej ja är man som jag inte speciellt diesel frälst är det nog inget att hoppa högt över (hade det varit en orginalare dock så hade det varit värt det)

mm, har knappt varit i närheten av en diesel.... Men det är ju isf som Celeron säger att man kan byta motor osv... Men man har ju inget garage så det går ikke..

Varför bensinkonvertera en bensin bil som blivit diesel konverterad då kan du lika väll köpa en bensinare från början.

Jo det är sant....

1 322 Inlägg
29 september 2013
#311
Djo skrev:
gromitSWE skrev:
Celeron skrev:
Om du inte gillar diesel och tkr karossen å så är fräsht så kan du ju byta motor så haru ett kul projekt över den äckliga vinter(om du nu har garage) , kan ju vara roligt att lära sig nytt.. Men de värsta är ju om man tröttnar för det är för stort projekt och för lite kunskap..  Jag tycker du ska satsa pån.. Kan ju va skönt med skattefritt om du går i skola , så är väl försäkringen billig som attan..  den går väl rätt billigt.. Sen äre ju fint om de kööler lite wink

Jo, karossen verkar vara fräsch, förutom lite rost i golvet... Mattsvart med usa-front också big_smile Men man har ju såklart inget garage så det skiter väl sig hmm

Djo skrev:

Okej ja är man som jag inte speciellt diesel frälst är det nog inget att hoppa högt över (hade det varit en orginalare dock så hade det varit värt det)

mm, har knappt varit i närheten av en diesel.... Men det är ju isf som Celeron säger att man kan byta motor osv... Men man har ju inget garage så det går ikke..

Varför bensinkonvertera en bensin bil som blivit diesel konverterad då kan du lika väll köpa en bensinare från början.

visst, de kan va onödigt att bensinkonvertera. Men om den är fräsch kan det vara värt de. 240 serien börjar dö ut mer och mer...  tongue

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

10 163 Inlägg
29 september 2013
#312
Celeron skrev:
Djo skrev:
gromitSWE skrev:
Celeron skrev:
Om du inte gillar diesel och tkr karossen å så är fräsht så kan du ju byta motor så haru ett kul projekt över den äckliga vinter(om du nu har garage) , kan ju vara roligt att lära sig nytt.. Men de värsta är ju om man tröttnar för det är för stort projekt och för lite kunskap..  Jag tycker du ska satsa pån.. Kan ju va skönt med skattefritt om du går i skola , så är väl försäkringen billig som attan..  den går väl rätt billigt.. Sen äre ju fint om de kööler lite wink

Jo, karossen verkar vara fräsch, förutom lite rost i golvet... Mattsvart med usa-front också big_smile Men man har ju såklart inget garage så det skiter väl sig hmm


mm, har knappt varit i närheten av en diesel.... Men det är ju isf som Celeron säger att man kan byta motor osv... Men man har ju inget garage så det går ikke..

Varför bensinkonvertera en bensin bil som blivit diesel konverterad då kan du lika väll köpa en bensinare från början.

visst, de kan va onödigt att bensinkonvertera. Men om den är fräsch kan det vara värt de. 240 serien börjar dö ut mer och mer...  tongue

Vet detta mycket väl Kör själv 244a men om han inte vill ha diesel så är det bättre köpa en bensinare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 677 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
#313
Kom in en E34 big_smile Med Rätt färg och rätt motor och BARA NÅGRA MIL IFRÅN!!!! 

MEN!!
Såklart så är det automat och en touring.....Blir det någon bil tills nästa vinter tro? sad

Volvo 940 mekaniker
402 Inlägg
30 september 2013
#314
Själv så har man automat för jag tänkte börja med att ta körkort för automat just och sen så småningom ta körkort för manuell låda smile
Senast redigerat av Stagern (30 september 2013)


1 677 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
#315
Stagern skrev:
Själv så har man automat för jag tänkte börja med att ta körkort för automat just och sen så småningom ta körkort för manuell låda smile

aha okej, det är onödigt för mig för jag kommer bara att köra med manuella låder förutom om jag köper en gammal amerikanare wink

Volvo 940 mekaniker
402 Inlägg
1 oktober 2013
#316
De är roligare med automat och köra tycker jag, lättare och få kortet också ifall man tar för automat låda, dessutom kommer nog alla bilar i framtiden bli automat ju billigare tekniken blir
Dessutom finns ju paddlar till dom bilarna jag ska ha så de blir ju samma sak i princip bara att man slipper kopplingen smile
Senast redigerat av Stagern (1 oktober 2013)


1 677 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
#317
Hej!

Tror ni att denna 245 har LH 2,4 ?

I trafik första gången i Sverige: 1988-06-17

Tack på förhand!!

326 Inlägg
6 oktober 2013
#318
Troligen inte. Modellåret brukar skifta efter industrisemestern runt juli-augusti någongång


1 677 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
#319
einar- skrev:
Troligen inte. Modellåret brukar skifta efter industrisemestern runt juli-augusti någongång

Tusan... hmm

1 677 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
#320
einar- skrev:
Troligen inte. Modellåret brukar skifta efter industrisemestern runt juli-augusti någongång

Vet du hur det är med 90 årsmodellerna av 240 ? har dom regina eller LH 2,4 ? smile


Sök