Vev/ramlager/lyftare skit svårt säga via mobilen men mitt tips är köp ett mekaniskt stetoskop och lyssna med en metallpinne runt om på motorn vart det blir värre !
Har tänkt köpa ett sånt Men ifall det skulle vara vev/ramlager tycker jag att det skulle leva om hela tiden? Det lever bara om ifall man gasar försiktigt, Vid motorbroms är den alldeles tyst, och även vid tvärgas
Verkar som att ljudet jag menar hörs bäst mellan 10~22 sek
Har tänkt köpa ett sånt Men ifall det skulle vara vev/ramlager tycker jag att det skulle leva om hela tiden? Det lever bara om ifall man gasar försiktigt, Vid motorbroms är den alldeles tyst, och även vid tvärgas
Hela tiden = ram lager.
Lite vid belastning = vevlager.
Har inte dom där vanligt fel på oljepumpen? Har läst det. Får han inte rätt oljetryck kan det smälla reält i lyftare tex innan trycket byggs upp.
Hela tiden = ram lager.
Har inte dom där vanligt fel på oljepumpen? Har läst det. Får han inte rätt oljetryck kan det smälla reält i lyftare tex innan trycket byggs upp.
ursh, hoppas man inte behöver riva motorn.
Jag har då inte hört om några problem med pumpen på dom här motorerna i alla fall. Men kan mycket väl säkert vara så ändå.
Hela tiden = ram lager.
ursh, hoppas man inte behöver riva motorn.
Jag har då inte hört om några problem med pumpen på dom här motorerna i alla fall. Men kan mycket väl säkert vara så ändå.
Rätt ovanlig dyr bil och laga. Installera en oljetemp och oljetrycksmätare är mitt tips