3409
Sök

Brus i högtalare - slut på idéer vad felet kan vara

Finraggare
2 381 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Nix, med 3.5mm adapter till iPhone blir det tyst hmm

I love being a nobody - because nobody is perfect.

7 274 Inlägg
18 februari 2013
Har stegets skal kontakt med bilens plåt?
Direkt eller genom t ex monteringsskruv.

192 Inlägg
18 februari 2013
kameramannen skrev:
Nix, med 3.5mm adapter till iPhone blir det tyst hmm

Det jag säger, du skulle ha fortsatt med iOS. Fimpa Pioneer-enheten och bygg in en iPad Mini á la LX Forums. wink
Senast redigerat av C_Ek (18 februari 2013)

Finraggare
2 381 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Brains skrev:
Har stegets skal kontakt med bilens plåt?
Direkt eller genom t ex monteringsskruv.

Nix - steget står på gummifötter som sedan är skruvad i en glasfiberskiva som ligger i bagaget.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
18 februari 2013
Har inte läst så noga i tråden, men har du provat en annan stereo? smile Det händer ju även att dom går sönder och det kan ju ge en del konstiga fel. Tänkte eftersom det verkar fungera med iPhonen direkt till steget.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 februari 2013
Jag skulle råda till att du köper en Nexus 7 och gör nån snygg kolfiber-ram så den passar i hålet, det är ju nästan dubbeldin-standard på nexus 7'an har jag för mig. Det är den perfekta huvudenheten då man kan köra OBD II-läsare och ha massa snygga mätare framme när man leker. wink

Finraggare
2 381 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Ja jag har provat med annan HU - samma skit. Fick ett filter idag jag skall provmontera - om det inte funkar blir det fan en nexus som jag trycker i tillsammans med separat EQ.... Blir så trött på detta.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 februari 2013
kameramannen skrev:
Ja jag har provat med annan HU - samma skit. Fick ett filter idag jag skall provmontera - om det inte funkar blir det fan en nexus som jag trycker i tillsammans med separat EQ.... Blir så trött på detta.

Det finns appar som har EQ, men det är ju skönt att ha en volymratt, men det är bara koppla en sån ratt direkt på ljudkabeln från nexusen.

SAAB I HJÄRTAT
25 Inlägg
18 februari 2013
Skaffa rakt rör på bilen och släng ut alla högtalare. wink

Med SAAB i hjärtat & turbotrycket i blodet!

192 Inlägg
18 februari 2013
Saabviggenturbox skrev:

+1. wink

Finraggare
2 381 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Saabviggenturbox skrev:

Jag behöver inte hävda mig utan ljuddämpare - min bil åker ifrån CEK ändå. smile

192 Inlägg
19 februari 2013
kameramannen skrev:
Saabviggenturbox skrev:

Jag behöver inte hävda mig utan ljuddämpare - min bil åker ifrån CEK ändå. smile

Still, bättre ljud än discodunkadunka. smile

Finraggare
2 381 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
C_Ek skrev:
kameramannen skrev:
Saabviggenturbox skrev:

Du kan få lyssna på ditt avgassystem on the loser flyby smile

192 Inlägg
19 februari 2013
kameramannen skrev:
C_Ek skrev:
kameramannen skrev:

Du kan få lyssna på ditt avgassystem on the loser flyby smile

Precis efter jag lyssnat på ditt brus då. wink

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 februari 2013
Hittade detta angående Nexus 7'an som huvudenhet:

"There is a kernel made by a Dev named Timur over on rootz wiki that allows for charging while in host mode. It also allows for the use of USB audio via a DAC which will give you much better audio quality considering the built in DAC is sub par at best. This would also allow for a volume knob but would eliminate the option to use a flash drive for storage. Go to rootzwiki and search for Nexus 7: The Ultimate Car Stereo"

Det är ju sjukt jävla smutt att kunna få ljudet ur USB'n och sen köra en DAC, då har du volymratt där och mycket bättre ljud också beroende på om du köper en bra DAC eller inte. smile Finns ju DAC'ar med ljudinställningar så man kan finjustera ljudet. Och så kan man skaffa en DAC med inbyggd rör-preamp, för den ultimata ljudbögfinishen. smile Sitter och spånar på idéer, kliar i köpfingrarna!!

Finraggare
2 381 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Nu har jag varit och köpt en ny Huvudenhet - funkar det inte med den köper jag en nexus rakt av.

570 Inlägg
20 februari 2013
kameramannen skrev:
Nu har jag varit och köpt en ny Huvudenhet - funkar det inte med den köper jag en nexus rakt av.

blev det någon skillnad med filtret?

Finraggare
2 381 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Nix - samma jävla brus även med filter. Hämtade upp en ny huvudenhet av annat märke idag, men kommer inte hinna kolla på det förrän på fredag kväll.

570 Inlägg
21 februari 2013
kameramannen skrev:
Nix - samma jävla brus även med filter. Hämtade upp en ny huvudenhet av annat märke idag, men kommer inte hinna kolla på det förrän på fredag kväll.

fan vad segt  sad

känns som du testat allt nu typ..

hoppas det är någon enkelt skit fel när du väl kommer på det så du får det bra! smile

detdär med nexus låter ju spännande, själv funderat på det men vet inte hur jag ska lösa det med min backkamera att starta när man lägger i backen om man kör en tablet hmm

Finraggare
2 381 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
DET är inga problem - finns interface till det och det går till och med att fixa rattstyrning till nexusen och att den startar när du vrider nyckeln. Inga problem. Själv är jag orolig om jag skulle klara mig utan radio....

Sök