En av bilarna som var mest ombyggd för några år sedan var bröderna brags cheva nova, bes gatlegal dragracing bil...reggad med fullbur, egenbyggd framvagn, 4-link bakaxel, lenco vxllåda, runt 1500hk i motorn, fia stolar samt 6p-bälte osv...vore rätt kul å se bes mannen när de rulla in...
En av bilarna som var mest ombyggd för några år sedan var bröderna brags cheva nova, bes gatlegal dragracing bil...reggad med fullbur, egenbyggd framvagn, 4-link bakaxel, lenco vxllåda, runt 1500hk i motorn, fia stolar samt 6p-bälte osv...vore rätt kul å se bes mannen när de rulla in...
Hur mycket väger den bilen om den är laglig med 1500 hk?...
En av bilarna som var mest ombyggd för några år sedan var bröderna brags cheva nova, bes gatlegal dragracing bil...reggad med fullbur, egenbyggd framvagn, 4-link bakaxel, lenco vxllåda, runt 1500hk i motorn, fia stolar samt 6p-bälte osv...vore rätt kul å se bes mannen när de rulla in...
Hur mycket väger den bilen om den är laglig med 1500 hk?...
cirka 200hk/1000kg så bara räkna på en astung bil :-)
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 mars 2013
#46
KHRacing skrev:
FLindgren skrev:
Polara skrev:
En av bilarna som var mest ombyggd för några år sedan var bröderna brags cheva nova, bes gatlegal dragracing bil...reggad med fullbur, egenbyggd framvagn, 4-link bakaxel, lenco vxllåda, runt 1500hk i motorn, fia stolar samt 6p-bälte osv...vore rätt kul å se bes mannen när de rulla in...
Hur mycket väger den bilen om den är laglig med 1500 hk?...
cirka 200hk/1000kg så bara räkna på en astung bil :-)
nja frågan är ju hur allt är byggt hurvida det går att bes med hög effekt...en astrimmad bil med jätteturbos osv är ju svårare än några aluminium saker på en v8a...