2395
Sök

Vevaxeltätning Mondeo St220

411 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Undrar om någon vet vad detta skulle kosta på verkstad att få fixat, det är ju ett rejält ingrepp, har nu under vintern stått och droppat lite grann på golvet, men märkte inte av något i höstas?

tacksam för svar.

96 Inlägg
17 februari 2013
Lättast är att du ringer och frågar själv. bästa svaret du kan få då. Kan göra det själv om du är kunnig och inte tummen mitt i handen, men det krävs tålamod, planering, varmt garage, rätta verktygen wink

jag hade nog sparat och lämnat in bilen av ren lathet tongue

411 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
jo jag har ju haft isär en mondeo förut så jag vet hur jag ska gå till väga, som sagt är jag med lat tongue

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 februari 2013
Nystedt88 skrev:
jo jag har ju haft isär en mondeo förut så jag vet hur jag ska gå till väga, som sagt är jag med lat tongue

Då hade jag nog faktiskt gjort det själv om man har gjort det förut! Om jag vore du.
Finns nog lite pengar och tjäna där, är nog knappast gratis om det skulle vara Ford som utförde
arbetet! smile

Så gör det själv smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

6 634 Inlägg
17 februari 2013
Främre eller bakre?

Får ca en timma på oss enligt Fords tider..förutsätt att man har specialverktyg.

De/Dem

411 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
troligtvis den bakre, droppar lite mellan motor och låda

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 februari 2013
Malheus skrev:
Främre eller bakre?

Får ca en timma på oss enligt Fords tider..förutsätt att man har specialverktyg.

måste man ha specialverktyg för å skruva isär fordarna ?

6 634 Inlägg
18 februari 2013
Xuri skrev:
Malheus skrev:
Främre eller bakre?

måste man ha specialverktyg för å skruva isär fordarna ?

Lite, om du vill tjäna tid.

Fast du kan inte byta kamrem på vissa utan specialverktyg..finns ingen kil till dreven på kam- och vevaxel. big_smile (Zetec motorerna)

Ska lådan är ner är det betydligt dyrare jobb, räkna som ett kopplingsbyte i arbetskostnad.
Senast redigerat av Malheus (18 februari 2013)

De/Dem

184 Inlägg
18 februari 2013
Det är löjligt att vissa märken tjänar pengar på att ha krav på special verktyg för att kunna meka bilarna. Trodde att de hade slutat med det!

Sök