visst på just ferrarin är det en dyr grejj men överlag skulle jag säga att en rem är bättre än en kedja, mindre som strular. En 348 är dyr att äga men det är inte direkt någon bruks bil så det kan kvitta
Vänta nu vänta nu... Kamrem, strular mindre? Kamrem är den mest onödiga skit uppfinningen som någonsin funnits. Byta den där kamremmen hela jävla tiden och sedan går den helt plötsligt av och alla ventiler är pajj. Eller kamkedja som ofta håller genom hela livslängden på en bil men kan behövas bytas 1 gång på en bils livslängd (nu pratar vi då över 30 tusen mil). Bara tanken att kamkedja använts så länge. Och då förbättrar man det genom att göra det sämre... Nej, ush fy och blä. Bara piss
men nu är det ju som så här att kedjan håller inte bilens livs längd ut ... det är ett faktum !
Och när kedjan går i sönder slår den söder en jävla massa, sen är det större risk för ras då levrantörerna promt påpekar att det aldrig behöver bytas. En kamrem har du ett intervall på 15 000 mil ca vilket inte är så ofta + att det står i service boken så att folk faktiskt byter den också. Sen är en kamkedja känsligare än en rem, felar smörjningen det minsta går alla glidskenor åt helvete. Visst på en gammal stötstångs 8 har de löst det bra och har en konstruktion som inte kan gå sönder... men på moderna bilar ser det tyvär inte ut så.
skulle vilja påstå att kedjan (skenor osv också) kan behöva bytas mellan 10-30 000 mil beroende på hur bilarna har skötts utav dess ägare. Det värsta är som sagt att man aldrig riktigt vet när man behöver byta den... det bara kommer plötsligt
visst på just ferrarin är det en dyr grejj men överlag skulle jag säga att en rem är bättre än en kedja, mindre som strular. En 348 är dyr att äga men det är inte direkt någon bruks bil så det kan kvitta
Vänta nu vänta nu... Kamrem, strular mindre? Kamrem är den mest onödiga skit uppfinningen som någonsin funnits. Byta den där kamremmen hela jävla tiden och sedan går den helt plötsligt av och alla ventiler är pajj. Eller kamkedja som ofta håller genom hela livslängden på en bil men kan behövas bytas 1 gång på en bils livslängd (nu pratar vi då över 30 tusen mil). Bara tanken att kamkedja använts så länge. Och då förbättrar man det genom att göra det sämre... Nej, ush fy och blä. Bara piss
Du glömde nog att kedjan har större friktion än rem, mera oljud, har autospännare som kan strula.
Sen är ju det för jävligt att behöva lägga 1.5 timme på att byta remmen på sin V70 varje 18 000:e mil....blir så ju himla tjatigt...
Vill man äga en dyr sportbil så får man acceptera att det kostar också att serva. Jag har kedja på min bil men har en kopplings byte som går på 70k istället som måste göras varje 2000 mil
Busgrabb skrev:
Thunderbird88 skrev:
CHEEVA skrev:
varför är nu kamrem så dåligt ?
visst på just ferrarin är det en dyr grejj men överlag skulle jag säga att en rem är bättre än en kedja, mindre som strular. En 348 är dyr att äga men det är inte direkt någon bruks bil så det kan kvitta
Vänta nu vänta nu... Kamrem, strular mindre? Kamrem är den mest onödiga skit uppfinningen som någonsin funnits. Byta den där kamremmen hela jävla tiden och sedan går den helt plötsligt av och alla ventiler är pajj. Eller kamkedja som ofta håller genom hela livslängden på en bil men kan behövas bytas 1 gång på en bils livslängd (nu pratar vi då över 30 tusen mil). Bara tanken att kamkedja använts så länge. Och då förbättrar man det genom att göra det sämre... Nej, ush fy och blä. Bara piss
Du glömde nog att kedjan har större friktion än rem, mera oljud, har autospännare som kan strula.
Sen är ju det för jävligt att behöva lägga 1.5 timme på att byta remmen på sin V70 varje 18 000:e mil....blir så ju himla tjatigt...
Vill man äga en dyr sportbil så får man acceptera att det kostar också att serva. Jag har kedja på min bil men har en kopplings byte som går på 70k istället som måste göras varje 2000 mil
Busgrabb skrev:
Thunderbird88 skrev:
Vänta nu vänta nu... Kamrem, strular mindre? Kamrem är den mest onödiga skit uppfinningen som någonsin funnits. Byta den där kamremmen hela jävla tiden och sedan går den helt plötsligt av och alla ventiler är pajj. Eller kamkedja som ofta håller genom hela livslängden på en bil men kan behövas bytas 1 gång på en bils livslängd (nu pratar vi då över 30 tusen mil). Bara tanken att kamkedja använts så länge. Och då förbättrar man det genom att göra det sämre... Nej, ush fy och blä. Bara piss
Du glömde nog att kedjan har större friktion än rem, mera oljud, har autospännare som kan strula.
Sen är ju det för jävligt att behöva lägga 1.5 timme på att byta remmen på sin V70 varje 18 000:e mil....blir så ju himla tjatigt...
Haha måste vara något fel på din körstil eller så kör du som en galning hela dagarna :p låter väldigt konstigt att kopplingen inte håller mer, då skulle jag satsa på den värre kopplingen som klarar över 1000 Hk och lämna den på en seriös trim firma, tror inte det går på 70 på låånga vägar
Använd google sök funktionen och se själv innan du uttalar dig
hangman skrev:
Mr_Yellow skrev:
Vill man äga en dyr sportbil så får man acceptera att det kostar också att serva. Jag har kedja på min bil men har en kopplings byte som går på 70k istället som måste göras varje 2000 mil
Busgrabb skrev:
Du glömde nog att kedjan har större friktion än rem, mera oljud, har autospännare som kan strula.
Sen är ju det för jävligt att behöva lägga 1.5 timme på att byta remmen på sin V70 varje 18 000:e mil....blir så ju himla tjatigt...
Haha måste vara något fel på din körstil eller så kör du som en galning hela dagarna :p låter väldigt konstigt att kopplingen inte håller mer, då skulle jag satsa på den värre kopplingen som klarar över 1000 Hk och lämna den på en seriös trim firma, tror inte det går på 70 på låånga vägar
Använd google sök funktionen och se själv innan du uttalar dig
hangman skrev:
Mr_Yellow skrev:
Vill man äga en dyr sportbil så får man acceptera att det kostar också att serva. Jag har kedja på min bil men har en kopplings byte som går på 70k istället som måste göras varje 2000 mil
Haha måste vara något fel på din körstil eller så kör du som en galning hela dagarna :p låter väldigt konstigt att kopplingen inte håller mer, då skulle jag satsa på den värre kopplingen som klarar över 1000 Hk och lämna den på en seriös trim firma, tror inte det går på 70 på låånga vägar
Bara uppgradera i såna fall! Och bara för det står på Google är det sant?
Inte så enkelt att bara "uppgradera". Finns en firma i USA som har kevlar kopplingar men det går inte att byta genom Lamborghini då det inte täcker garantin. Det är inte heller så enkelt att byta den hemma på gården då robotarmen måste "nollställas" med lambo mjukvara.
Sen handlar det inte om att det är fel på min körstil utan snarare så att kopplings bytet ingår i Serviceintervallen, den slits precis på samma sätt om bromsbeläggen. Nu finns "svaret" på google till nästa person vill googla om ämnet
hangman skrev:
Mr_Yellow skrev:
Använd google sök funktionen och se själv innan du uttalar dig
hangman skrev:
Haha måste vara något fel på din körstil eller så kör du som en galning hela dagarna :p låter väldigt konstigt att kopplingen inte håller mer, då skulle jag satsa på den värre kopplingen som klarar över 1000 Hk och lämna den på en seriös trim firma, tror inte det går på 70 på låånga vägar
Bara uppgradera i såna fall! Och bara för det står på Google är det sant?
Inte så enkelt att bara "uppgradera". Finns en firma i USA som har kevlar kopplingar men det går inte att byta genom Lamborghini då det inte täcker garantin. Det är inte heller så enkelt att byta den hemma på gården då robotarmen måste "nollställas" med lambo mjukvara.
Sen handlar det inte om att det är fel på min körstil utan snarare så att kopplings bytet ingår i Serviceintervallen, den slits precis på samma sätt om bromsbeläggen. Nu finns "svaret" på google till nästa person vill googla om ämnet
hangman skrev:
Mr_Yellow skrev:
Använd google sök funktionen och se själv innan du uttalar dig
Bara uppgradera i såna fall! Och bara för det står på Google är det sant?
Tack för upplysningen.
Med tanke på att den kostar rätt mycket och byta, skulle jag inte direkt säga att det är nån garanti som går till spillo på den delen. Om den blev bytt gratis så kanske man är rädd om det. Men detta är nog inte din första sportbil så du vet nog att garanti är bara ett vackert ord, dom vill alltid ha det till att man kört sönder det, så länge man inte kan bevisa fabrikationsfel såklart.
Vacker bil men synd med så konstiga stora utgifter.
Jag är rätt säker på att det går att få någon att byta koppligen på en lambo bra mycket billigare eller göra det själv och sedan ta bilen till en märkesverkstad och nolla/justera robotarmen.