Huruvida det är fantasipriser eller ej är ju upp till köparen att avgöra. Den svarta 88:an ägdes tidigare av min far så jag känner till den ganska väl. Även om det inte är nån herrejössespärla så tycker iaf jag att prislappen är rimlig. När såg du en riktigt fin bil senast? De flesta Aeros ligger idag på inom skick- och prisspann 25-50, för svensk marknad, och det är inget konstigt i det med tanke på hur ovanliga de börjar bli.
Din 89 som du visar på bilden ser fin ut. Men det tillför ju inte ett skit i pris att kapa upp kofångaren, smacka dit 9000 IC och trimma. Inga modifieringar som avviker från original är bilens värde till gagn. Får du tag i en fin Aero i orignalskick där dessa modifieringar inte redan är gjorda är det helgerån att göra såna modifieringar, i mitt tycke.
Hade själv en ganska fin Aero tidigare, du hittar den under mina gamla bilar, och där var somliga saker modifierade - vilket jag ångrar idag. När jag köpte en ny og900 kändes det rätt självklart att det INTE skulle vara en Aero för att jag skulle kunna modifiera fritt utan att förvanska värdet på något. Ska du trimma och greja finns det t8 special som med en T16 i inte avviker på en enda punkt från dina krav annat än inredningen och att det står T16 Aero i beviset.
Tiden när man kunde hitta en fin 900 Aero för kaffepengar är förbi. Vet själv om flera bilar som sålts inom Sverige för 80000+, båda med runt 15´mil. Vår framtida klassiker har redan blivit en klassiker.
/I.
Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle