Denna inhandlad och ska få ersätta den gamla slitna vakum motorn till torkarna Då det är en bil som ska användas mycket så känns det bäst att köra på lite mera driftsäkerhet.
Snygg bil! prem lagd Var har du köpt torkarmotorn? och är det "bolt-on"? Min far har en Ford -58 plåtcab med icke fungerande vakumtorkare den också
Tackar trevligt du tycker det. :-) Det är en universal marin torkarmotor faktiskt med två olika torkarlägen. Sen så kunde man ställa vinkeln på hur långt den skulle slå fram och tillbaka. För jag kan medela att det va inte lätt att hitta en motor som gick fram och tillbaka för alla torkarmotorer idag går ju runt. Men skam den som ger sig och detta vart riktigt jäkla bra om jag får säga det själv kommer bild inom kort hur det blev. :-)
Så här blev det i motorrummet med den nya torkarmotorn och får jag säga det själv så tycker jag att den gjorde sig riktigt bra och torkarna funkar kanonbra med två olika hastigheter.
Dom är jäkligt trevliga men som sagt rosten är deg tråkigaste problemet. Sen är väl en del slitdelar lite dyrt men annars så är det trevliga bilar denna såg ju trotts rosten ut att ha potential. :-)