Lätt att man följer en av de snyggaste stationsvagnarna från FoMoCo
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Haha ja Robin jag ska uppdatera så mkt som jag hinner. Sen blir det så att det eftersläntas lite i uppdateringarna här så mycket som kommer läggas upp är redan gjort i detta nu. Men jag ska försöka göra mitt bästa för att ge er något att titta på.
Tack alla andra ja jag tycker med lätt att detta är bland den snyggaste HGW som gjorts.
Här är bilen precis avkörd från flaket på en lastkaj på sågverket som ligger precis i närheten här hemma så det blev den aldra första provkörningsturen med bilen för min del. Helt nyrenoverad 292a med 3växlad manuell låda och nygjorda raka rör gjorde mig inte besviken på ljungfruresan vill jag lova.
Bilen körs in i garaget och inspektion av vad dom behöver göras inför besiktning och andra dolda fel tar sin början
Motorn och motorrum va redan rengjort och uppmålat i orginal ford blå och svart och kommer nog även att få se ut så i framtiden med då jag tycker att det är det som ser roligast ut, så här blir det banne mig inga kromade ventilkåper mm!
Tyvär så va kylet sprucket i övre delen så det sölade kylarvatten när motorn blev varm så det blir väldigt tråkigt på en uppmålad motor med rostbrunt vatten överallt. Så det första som åker ur vart kylet och in med det på lödbänken och löda om.