2640
Sök

Maserati 3200gt mindre ombyggnad/styling

Tänkte nu att jag skulle börja sakta men säkert och göra om min Maserati 3200gt v8 twinturbo. Enligt mig så ska inte en italiensk premiumbil se ut som en japansk stylad sportbil, så mitt mål blir att få den att se mer italiensk... Visa mer

40 581 Visningar
Uppdaterades senast 22 augusti 2013
ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
21 februari 2013
är inte masserati handbyggda i karossen? har för mig de va nått sånt.. men som sagt.. du gör helt rätt smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

253 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Nomenia skrev:
är inte masserati handbyggda i karossen? har för mig de va nått sånt.. men som sagt.. du gör helt rätt smile

Inte en aning men plåtarna är ju pressade i vilket fall :p de va ju som sagt dom som hade bilen innan som hade byggt den där upphöjningen =/

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
21 februari 2013
Streetstyle skrev:
Nomenia skrev:

Inte en aning men plåtarna är ju pressade i vilket fall :p de va ju som sagt dom som hade bilen innan som hade byggt den där upphöjningen =/

jo de förstod ja men tänkte på karosseriet smile hur som så kommer den se bra mkt fetare ut utan vinge och med Maserati fronten smile

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Bakluckan är nu plåtren där förhöjningen satt och igår svetsa jag igen några hål tidigare ägarna hade borrat, nästa steg blir att fylla ut med lite kemisk metall där plåten blev lite väl tunn pga att jag var tvungen att slipa så mycket för att få det jämt, sen ska det på rostskyddsprimer och till sist så ska spacklingen påbörjas! Idag kommer det även en lackerare som ska kika på luckan och försöka luska ut vilken färg det är på den. smile Säljandet av vingen verkar tyvärr inte gå nå vidare så kapital till nya fronten får vänta lite till!

42 Inlägg
22 februari 2013
Shit, när jag läste projekttiteln "Maserati 3200gt mindre ombyggnad/styling" Så tänkte jag direkt "Nej nej nej, man rör inte en sån fin bil som denna" Gick sedan in och kollade bilderna och förstår nu hur du tänker. Nej en Maserati ska inte se ut som en uppiffad Supra.

Med andra ord så gör du helt rätt och kommer att följas med spänning! smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 februari 2013
Såg den där på blocket förut och förstod verkligen inte hur man tänker när man totalförstör en sådan bil på det sättet. Fint att du återställer den och ger den ett ny chans i livet! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Nej som sagt man ska inte blanda italienskt med japanskt!! den kommer ju inte bli original nu heller men den kommer se betydligt mer italiensk ut igen! smile som sagt målet är så som den orangea ser ut! Fronten är det väldigt stor prio på så man får maserati gapet i fronten ist för en supra front..

3 929 Inlägg
22 februari 2013
Jo exakt. Den måste ju för fasen fortfarande se italiensk ut! smile Intressant att se vad som blir av den här!
Vad för färg tänker du ta?
Vad som utan tvekan skulle vara snyggt på den är en ankstjärt! Jag tror det skulle passa riktigt jävla bra
Senast redigerat av Thunderbird88 (22 februari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Jo exakt. Den måste ju för fasen fortfarande se italiensk ut! smile Intressant att se vad som blir av den här!
Vad för färg tänker du ta?
Vad som utan tvekan skulle vara snyggt på den är en ankstjärt! Jag tror det skulle passa riktigt jävla bra

Jag ska lacka den med orange matt plasti dipp först och se hur de passar smile tanken har faktiskt redan slagit mig om ankstjärten smile vet dock inte på vilket sätt jag ska göra den isf

3 929 Inlägg
22 februari 2013
Matt orange kommer ju bli hur snyggt som helst! Du behöver nog inte ens testa med plasti dip först, kör på det direkt wink
Försök att hitta en bil med ankstjärt med liknande former som din som och utgå ifrån det kanske hmm

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Matt orange kommer ju bli hur snyggt som helst! Du behöver nog inte ens testa med plasti dip först, kör på det direkt wink
Försök att hitta en bil med ankstjärt med liknande former som din som och utgå ifrån det kanske hmm

Poängen är att den kommer vara demobil för www.dipit.se så ja lär plastidippa den smile frågan är ju hur man gör stjärten om man lär bygga den av plåt eller om man bara ska fixa en plast läpp...

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 februari 2013
Streetstyle skrev:
Thunderbird88 skrev:

Poängen är att den kommer vara demobil för www.dipit.se så ja lär plastidippa den smile frågan är ju hur man gör stjärten om man lär bygga den av plåt eller om man bara ska fixa en plast läpp...

plaaaasta big_smile bygg en skum mall först så är de bara att forma och plasta sen big_smile

3 929 Inlägg
22 februari 2013
Jaha, ja då vore det lite dumt om du lackar bilen i riktig färg tongue
Funderat och googlat och kommer inte på någon bil med ankstjärt som har liknande form som Maseratin ^^

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Nomenia skrev:
Streetstyle skrev:
Thunderbird88 skrev:

plaaaasta big_smile bygg en skum mall först så är de bara att forma och plasta sen big_smile

Haha ja jag får se hur mycke energi ja orkar lägga på de smile budgeten ee ganska tajt =/

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Funderat och googlat och kommer inte på någon bil med ankstjärt som har liknande form som Maseratin ^^

Vafan bor du i västerås?! =O då lär du se maseratin på västerås träffarna i sommar smile

3 929 Inlägg
22 februari 2013
Streetstyle skrev:
Thunderbird88 skrev:

Vafan bor du i västerås?! =O då lär du se maseratin på västerås träffarna i sommar smile

Klart man bor i Sveriges mecka cool
Jag ser definitivt fram emot att se den i sommar! big_smile Alltid gillar 3200GT, speciell form som inte kan misstas för någon annan bil och framförallt, ovanlig! Jag älskar udda bilar som ingen annan har smile

253 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Streetstyle skrev:
Thunderbird88 skrev:

Klart man bor i Sveriges mecka cool
Jag ser definitivt fram emot att se den i sommar! big_smile Alltid gillar 3200GT, speciell form som inte kan misstas för någon annan bil och framförallt, ovanlig! Jag älskar udda bilar som ingen annan har smile

Bra där smile yes samma här! Gillar helt klart ovanliga bilar! Hade dock aldrig sett en 3200gt innan ja hämta denna... Ska bli interesant och se hur mycket man måste göra om för att få 4200gt fronten att passa sen..

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
23 februari 2013
Streetstyle skrev:
Nomenia skrev:
är den bredare tro? isf lättast att kapa på mitten och plasta :S

Den är lite annorlunda framför huven vad jag kan se sen vet ja inte... Men de blir väl en trevlig överaskning wink

Ja ingenting är omöjligt :-D

253 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
Nomenia skrev:
Streetstyle skrev:
Nomenia skrev:
är den bredare tro? isf lättast att kapa på mitten och plasta :S

Den är lite annorlunda framför huven vad jag kan se sen vet ja inte... Men de blir väl en trevlig överaskning wink

Ja ingenting är omöjligt :-D

Nej ja menar dom har ju moddat dit en supra front på den nu så :p

253 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
Skriver in lite smygreklam i tråden! Ni som kommer besöka Elmia mässan under påskhelgen är hjärtligt välkomna till vår monter och hälsa! Maseratin kommer tyvärr inte stå i montern i år men där kan ni få ett hum om plasti dippen jag kommer lägga på bilen! Eller besök www.dipit.se smile

Sök