4277
Sök

Almir Bil på Bäckby i Västerås, bra eller dåligt?

DEVIL
1 171 Inlägg
21 februari 2013
Tydligen så får man inte ens ha fördomar för dig heller.

Sköt ditt, så sköter jag mitt, brukar vara enklast så, och om jag har fördomar om utlänningar så angår inte det dig ett skit.

bmw m power

Trucker
2 710 Inlägg
21 februari 2013
Jag respekterar att du inte kan mer än det. Det är tragiskt hmm

Bara för att vara lite fördomsfull så utgår jag från att du bor i en liten by med 200 inavlade människor, långt ute i dom värmländska skogarna smile

Fart missbrukare

97 Inlägg
21 februari 2013
Fy f*n vilken nivå det är här alltså.
Låt Legosoldaten ha sin bestämda uppfattning om affärer med invandrare om han vill ha det och svara på koopfans fråga istället!
Än så länge är det ju faktiskt bara Legosoldaten som tillfört ett något sånär "vettigt" svar till grundfrågan i tråden, då han skriver utifrån egna erfarenheter. Dock hade det ju tyvärr ingen koppling alls till Almir bil.

Till koopfan: Mitt råd är att ringa på bilen du är sugen på. Om det fortfarande är intressant efter det tycker jag du åker dit och tar god tid på dej att bilda dej en egen uppfattning om både bilen och säljaren. Ett tips är att ringa tidigre ägare då bilen står på firma eftersom dom inte har något att förlora på att vara ärliga.

Jag bor i närheten och jag har inte hört varken bra eller dåligt om Almir bil.

1 515 Inlägg
21 februari 2013
Jag är själv invandrare och skulle aldrig köpa en bil utav en annan invandrare under vissa kriterier, uppfyller han kriterierna så skulle jag köpa.

De kriterierna får ni fantisera och fundera om själva. Skrev detta inlägg bara för att lol
Senast redigerat av Audi_powah (21 februari 2013)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
21 februari 2013
Köp bil privat och passar inte dialekten i andra ändan av luren, lägg på ! tongue

Många av dessa "icke märkesbundna" bilfirmor slår igen efter ett tag och därmed ryker
säljaransvaret helt och köparen sitter med hela köpesansvaret helt själv.

Tyvärr ägs många av dessa oseriösa bilfirmor av just "utlänningar" (som jag) och skapar
oro bland vanligt folk...

Mitt råd:
-Kolla innan köp av bil hur länge firman funnits (pga ev garantier).
-Kolla även med ARN / konsumentombudsmannen.
-Gör ingen affär om ni inte förstår vad den andra säger,
muntliga avtal är oxå avtal och om dessa görs "utan samförstånd" så kan det bli trubbel.
-Kolla bilens historik via bilprovningen mm.

104 Inlägg
21 februari 2013
är man zlatan så är man svensk
är man abdulla o säljer bilar är man utlänning
så enkelt är det bara

7 120 Inlägg
21 februari 2013
Jag hade varit på min vakt, har sett alldeles för många bekanta köpa bilar av liknande 'små' bilhandlare och fått rena skitbilarna. Behöver ju inte betyda att just denna är dålig men det är inte helt fel att vara lite misstänksam.

ozman skrev:
är man zlatan så är man svensk
är man abdulla o säljer bilar är man utlänning
så enkelt är det bara

Verkligen inte, har någon påstått det?

1 224 Inlägg
21 februari 2013
Vilket land kommer invandrare ifrån?
Jag gillar att det alltid pratas om Svenskar/Invandrare.
Har ni trångsynta människor någonsin funderat på att det snarare är "Svenskar/ca 240 länder",
innan ni yttrar er?

i-vtec Do you?

1 587 Inlägg
21 februari 2013
Lowpass skrev:
Vilket land kommer invandrare ifrån?
Jag gillar att det alltid pratas om Svenskar/Invandrare.
Har ni trångsynta människor någonsin funderat på att det snarare är "Svenskar/ca 240 länder",
innan ni yttrar er?

Hahaha !
Man ska inte dra alla efter en kant så enkelt är det..

841 Inlägg
21 februari 2013
köpte min skajja av en svenne och han sa allt var bra men i själva verket e de koppling byte, tändspolar, stift o massa annat

så de e lite upp till var o en individuellt
Senast redigerat av dadooo (21 februari 2013)

Of World
3 372 Inlägg
21 februari 2013
Jag har köpt en bil där, problemfritt! funkade fint i 2år sen såldes den.

säljaren var ärlig, sa på telefon att de fanns ytrost, lite under men inga hål osv. bra säljare.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

112 Inlägg
21 februari 2013
dadooo skrev:
köpte min skajja av en svenne och han sa allt var bra men i själva verket e de koppling byte, tändspolar, stift o massa annat

det där med koppling får du nog ta lite på egen koll va? märks ganska fort när den är dålig.

841 Inlägg
21 februari 2013
Mankan87 skrev:
dadooo skrev:

det där med koppling får du nog ta lite på egen koll va? märks ganska fort när den är dålig.

jo visst äre så men menar att den börjar slira när den blir varm och det tar ju en stund

112 Inlägg
21 februari 2013
dadooo skrev:
Mankan87 skrev:
dadooo skrev:

jo visst äre så men menar att den börjar slira när den blir varm och det tar ju en stund

jo visst. men man kan ju inte provköra en bil som är kall. måste ju varm köra med. det är samma sak som att gå från 3-5 sen funkar inte 4.

841 Inlägg
21 februari 2013
joo men där han bodde så äre inte stad precis om du förstår va ja menar hehe + de va regningt o skitit så,

773 Inlägg
21 februari 2013
dadooo skrev:
joo men där han bodde så äre inte stad precis om du förstår va ja menar hehe + de va regningt o skitit så,

då får herren skylla sig själv som inte tog sig tid inte förra ägarens fel att du är slarvig.

841 Inlägg
21 februari 2013
jo visst men han ska inte säga i telefon heller att allt är perfekt ? eller? och det var ju inte bara kopplingen

773 Inlägg
21 februari 2013
enligt han själv kan det vara perfekt då hans körstil funkar kopplingen till? Då är ju allt prefekt eller hur? men sen finns det lögnare som menar det sen finns det dem som inte kan ett smack om bilen, och tror det ska vara så därför är det viktigt att du som köpare tar ditt ansvar och verkligen KOLLAR upp bilen innan köp då sådana saker som detta kan ske:P

841 Inlägg
21 februari 2013
jo jo men när ja provkörde och så körde han så sladda han till lite så antingen e den lite hårt körd lixom alla andra

618 Inlägg
21 februari 2013
trippelturbo skrev:
Jag respekterar att du inte kan mer än det. Det är tragiskt hmm

Bara för att vara lite fördomsfull så utgår jag från att du bor i en liten by med 200 inavlade människor, långt ute i dom värmländska skogarna smile

Nu betér du dig precis lika dåligt som Legosoldaten.. Förhoppningsvis är du inte seriös..

Sök