Då var de ett tag sen man uppdatera o de beror väll mest på lite lathet men även lite saker som kommit imellan så hoppas att de inte är några hard fellings för de
Lite bilder på de som hänt under tiden, har dock inga bilder på de senaste men de kommer om ett tag
Slipat bägga bakskärmar samt trösklar plåtrena mest för att vinna någon milimeter när man limmar skärmarna
Kapat ut skärmen ännu mer och kapat bort halva innerhjulhuset för att bygga nytt med lite mer hjulfrigång
Passat in skärmen och Nofear inspekterar
Han kunde inte hålla fingrarna borta
Siktar på något såhär, kanske lite lägre
Börjat bygga breddningen på de som kommer bli de nya hjulhuset med hjälp av Nofear som är självutnämd expert på området
Lite snabbt upphäftat
Så fastna man själv på bild också tydligen
Hjulhuset på högersidan är numera helsvetsat och mer eller mindre färdigt lite slippning av svetsarna som återstår. Vänstersidan är påbörjad och igenläggning av diverse hål är under process När vänstersidan är färdig ska de grundas och sedan ska skärmarna fast permanent och när jag säger permanent så menar jag att den som försöker ta av dom skärmarna igen kommer under inga omständigheter få av skärmarna hela me tanke på vilket lim som kommer användas. Så när dom sitter där är de försent
Allt för denna gången, får plocka fram kameran o ta lite fler bilder på resterande arbete.
Hur har jag missat detta projektet? Riktigt fett, kul att se seriösa ombyggnationer Speciellt på 7orna (A) NoFears Badass Supra var väldigt avgörande till mitt beslut att köpa en Supra för ett par år sedan, kul att se att du har expert hjälp (även om du själv säkert är lika duktig hehe). Hur som helst så tror jag att den här blir fetare än Badass Supran Behöver jag ens säga "prem lagd?"
Hur har jag missat detta projektet? Riktigt fett, kul att se seriösa ombyggnationer Speciellt på 7orna (A) NoFears Badass Supra var väldigt avgörande till mitt beslut att köpa en Supra för ett par år sedan, kul att se att du har expert hjälp (även om du själv säkert är lika duktig hehe). Hur som helst så tror jag att den här blir fetare än Badass Supran Behöver jag ens säga "prem lagd?"
Tack så mycket Utan Nofear hade jag nog aldrig börjat på detta projektet, hade sagt länge att jag ville ha en rx7a men de var han som puchade mig att ta tag i saken Och även om ja försöker göra så mycket som möjligt själv så får han rycka in ibland på de saker som han har mer erfarenhet av och de är jag tacksam för
Nu skäms jag faktiskt lite att jag inte har uppdaterat på länge har dels varit riktigt lat och inte gjort så mycket plus har kommit mycket imellan såsom polare som har kört sönder och dyligt så tiden har inte funnits.
Nu finns tiden och motivationen så nu e de bara o köra på innan alla pengarna går till de stundande hus köpet
Såhär ser de ut just nu. innerhjulhusbredningarna är färdiga på båda sidor, svetsfogarna är slippade, bakskärmar och trösklar är rostskyddsgrundade. En bakskärm är limmad och spacklad två gånger. Har inga bilder på de. Bakskärmen på andra sidan är ännu inte limmad då de ska byggas om med nytt tanklock innan dess.
Bakvagnen visade sig vara krockskadad så letade upp en begangnad och körde till dalarna för att hämta den, fick även med mig en orginal bakstötfångare och ett handskfack hem. Stort tack för de BraBanan
Nya bakvagnen har blivit blästar och pulverlackad och återmonterad på bilen. Köpte diffbussningar av samma modell som till allting annat och olja till densamme av royal purple
De va lite snabb info om de lilla som har gjorts och låter bilderna tala härifrån
byggt ny ram till kylaren i 5mm vinkeljärn så den tål ett fartgupp om de skulle ta i samt flyttat fram den
framskärmar och trösklar är inte helt inpassade, är tänkt att börja på den nu när bakskärmen är limmad så man får jobba framåt de va allt för tillfället, ska ta lite färska bilder och slägga upp snart också
Skit bra ! Börja för bövelen inte slarva nu bara !
Nej du, de kommer inte hända. Jag har all tid att göra de bra
Här kommer lite bilder från nä ja provade en polares fälgar. Va mest intresserad av hur de kommer se ut och hur passformen va då dessa är rättså snarlika som vad jag ska köra med (19"x11,5"). Skulle jag köra samma et som dessa fälgar så skulle jag kunna köra minst 12,5" kanske 13" och ändå ha fin passform utan spacers samt gott om plats för allting att röra sig på
Som synes är denna skärmen färdig sånär som på en sista omgång finspackel för att fylla porer i glasfibern men de görs inte förrän all plast sitter där den ska så nu är de vänstersidan som gäller och tankluckan. Ska få gjort lite adaptrar i rostfritt så att montering och demontering av tankluckan och tanken blir enklare i framtiden, annars kommer jag att få stora problem om de skulle behövas
Vad händer? Uppdatering två dagar dagar i rad?! Fick samlat mod tack vare en slipmaskin jag lånat från jobbet att gå ut och tackla glasfibern jag lagt på vänster bakskärm. Med 80 papper som mitt främsta vapen hade de inte mycket att säga till om, dock tog de ändå nästan 2 timmar innan jag lyckats slipa ner skiten så formerna va hyfsade. Och då ska de tilläggas att jag redan har suttit på den sidan och slipat minst lika lång tid sen innan med väldigt våldsamma maskiner och 60 papper med kloss Men de blev ju bra tillslut så fick lagt en runda spackel på de för o jämna till de och fylla några gropar, hittade lite ojämnheter på höger sidan också så de fick sig en runda spackel med och snyggade till kanterna mot bakluckan och stötfångaren Passade på när spacklet torkade att gräva fram svetsen också som stod längst in i hörnan och fick svetsat igen hålen i bakluckan som skulle varigt till vingen för en sån blir de ingen Nu ska jag bara få gjort mina adapterringar till tankluckan för den står näst på tur att få komma på plats