Rickard-v skrev:
R32 gick bra men kändes att den var tung. Så den såldes o köpte en GTI 03 precis som dig.
Blir nog likadana coils som dig om jag inte snikar o köper bara dämpare för nya fjädrar sitter på.
Har du bytt krängare? hur känns det efter?
Är din chippad? min är det men med orginalavgassystem så det ska bytas.
Jäklar vad fina din bromsok blev. Håll koll på skivorna efter små sprickor.
Jag har en tråd på vwgolf.se
Ja okej, trevligt! ja GTI:n är lättare
Nice, kan varmt rekommendera Bilstein-kitet, funkar riktigt bra, både på gata och bana!
Ja, fram sitter det en grövre kräng.h på 26mm från H&R (har en 22mm liggandes från H&R som ska sitta bak men den passar inte med nuvarande ljuddämpare). Det blir en viss skillnad, men jag måste uppgradera till grövre justerbara "droplinks" för att utnyttja den krängaren på bästa sätt
Vidare skulle jag även behöva ett ordentligt fjäderbenstag.
Funderar du på att byta kräng.h är det nog klokast att även investera i nya justerbara "droplinks"
Ja den är optimerad av S.VW.A.T (
http://svwat-team.weebly.com)
Det sitter en 3"-2,5" downpipe med 200 cells sport cat + 2,5" cat-back sport avgassystem, 1 grad kallare tändstift, sportluftfilter i original luftburk samt en ordentlig FMIC. Med denna hårdvara lämnar den ungefär 225 hk och ca. 350Nm
(Rekommenderar verkligen att byta till en ordentlig laddluftkylare, originalkylaren räcker knappt med vid originaleffek
)
Uppdaterade min profil precis och ska uppdatera min projekttråd nu också, har varit lite dålig på det hehe
Ja jag är väldigt nöjd med färgen (Foliatec)
Ja det är ett känt problem på hålborrade skivor, hade egentligen velat ha slitsade ist. men hittade inga bra vid tillfället då jag behövde nya, så det fick bli dessa. Det är bra märke på dom (Zimmerman) så de borde hålla tycker jag
Får kolla in din sida