Runezon skrev:
Behöver hjälp med min e39 ljudet spelar bara på vänster sida. Det är orginal stereon. kollat inställningarna så det är inte något så lätt;) de va nån på ett annat forum som ja hittade på internet som sa att stereon är helt paj när detta hände och en annan sa det tar 10 minuter och lite eltejp att laga. så behöver ett svar från en människa som haft problemet själv och löst de!MVH Rune
har inte haft felet själv tyvärr, men har en e39, och har pillat en hel del med stereon.., ( hade just denna felet men bara på cd-växlaren , och då var det glapp i kabeln bakom stereon )
och det som jag vet är att kabeln bakom stereon kan skapa problem ..
( i mitt fall så är det väldigt svårt att trycka in den hela vägen som den ska sitta .. )
mitt förslag är att du tar ut huvudenheten ( stereo ) och kollar så att kabalerna sitter fast bra ( hela kontakten alltså )
vet du inte hur man får loss stereon så sök på youtube.., ( svårt att förklara ), men mer eller mindre så rycker man bort volymknappen , och petar in en mejsel där och vrider en kvarts varv och petar ut stereon..
sedan så skulle det hjälpa till att veta vad har du for stereo egentligen .., då bmw har en massa olika ifrån enkla kassette till overkill med tv, cd växlare och gps, ( i en e39 ) och någonstans däremellan så går det över till en förstärkare bak istället..,