4398
Sök

Ingen gnista volvo 940!

37 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Tjenna! Har uppstått ett problem nu när ja ska ha igång min motor (b230 fb ) den har varit urplockad och renoverad! Motorn går runt men ingen gnista på stiften, från tändspolen har ja 12 volt på både + och - som gör mig lite förvirrad! Vore bra om någon kunde komma med en ledtråd. Mvh

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
24 februari 2013
vevaxelgivarn?
fel inställd svänghjul ?
kam inställningen?

har du tagit ut stifterna och provkört dom och kollat om de kommer fram någe?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

37 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Vevaxelgivarn har ja kollat å bytt! Inställningarna kan ja inte svara på men är inom rally en känd motortrimmare som satt ihop den !  De ja har provat är att ja lagt kabeln från spolen till fördelarn så den kan ge gnista men gnistra bara till lite sen sluta det. Och det där med att de e 12 volt på bägge sidor förstår ja inte.

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
24 februari 2013
även dom bästa kan göra fel.. så de e helt klart värt att nållställa allt..
du kan ju ta tändhatten och jorda mot blocket samtidigt som du drar runt motorn med startmotorn och kolla om de kommer gnista.

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

37 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Tvivlar ja inte på !  Ja får ta mig en titt på detta i veckan när ja kmr hem från jobbet ! Kommer du på något mer är ja tacksam för svar smile

Sök