(långtidsprojekt) Dieselmotorn har gjort sitt! dags för något roligare :) Kort fattat: Bred, låg och lite vässt t5:a men inget överdrivet :D Blir även ommålning av hela bilen och uppfräshning av i stort sätt allt :)
Har inte varit så aktiv nu då annat har tagit min tid, har sålt massvis med skit nu och även en bil också så nu har jag fått lite mera pengar till projektet!
Har inte varit så aktiv nu då annat har tagit min tid, har sålt massvis med skit nu och även en bil också så nu har jag fått lite mera pengar till projektet!
Har likadana trösklar runt om! Vad polerade du dom med?
Stiligt! polerade med borrmaskin och polertrissor och använde liknande till biltemas polerpasta fast av något annat märke som jag inte minns nu, efter poleringen putsade jag även av hela med en torr polertrissa Biltemas hittar du här: Polerpasta
Stiligt! polerade med borrmaskin och polertrissor och använde liknande till biltemas polerpasta fast av något annat märke som jag inte minns nu, efter poleringen putsade jag även av hela med en torr polertrissa Biltemas hittar du här: Polerpasta
Aha man tackar för tipset! Satte in mina i höstas men dom blir lite smårepiga fort, får ta det i samband med rekond
Aha man tackar för tipset! Satte in mina i höstas men dom blir lite smårepiga fort, får ta det i samband med rekond
Ja det blir snabbt smårepor men man kan skydda dem med fälgvax eller någon annan typ av vax som är genomskinligt, fungerar skitbra!
Om du nu ska ha en projekt tråd på ett internationellt forum så kan ni väl sluta att skriva på dialekt annars kommer då jag sluta följa och säkert fler med mig
Om du nu ska ha en projekt tråd på ett internationellt forum så kan ni väl sluta att skriva på dialekt annars kommer då jag sluta följa och säkert fler med mig
Han skriver i sina uppdateringar på svenska så jag annser det inte nått problem, sen om han gör andra inlägg för att skriva nått tbx så låt han få göra det då? sen när folk skriver på svenska så svarar han tbx på svenska så jag tycker det inte är nått fel!
Han skriver i sina uppdateringar på svenska så jag annser det inte nått problem, sen om han gör andra inlägg för att skriva nått tbx så låt han få göra det då? sen när folk skriver på svenska så svarar han tbx på svenska så jag tycker det inte är nått fel!
Exakt! kan "översätta" det som skrivits ifall någon har kämpat och undrar vad som står där!
Exakt! kan "översätta" det som skrivits ifall någon har kämpat och undrar vad som står där!
Folk kan lära sig använda Google översättning om dom är så nyfikna!
Folk kan lära sig använda Google översättning om dom är så nyfikna!
Det finns nog ingen översättning på vår dialekt där då den e ganska speciell, sök på närpesiska på google om ni vill läsa mer om den men ja om bilen så har de ju inte hänt mycket nu men hoppas att få igång projektet igen så fort som möjligt!
Jahapp, som ni märkt så har bygget stannat av en aning men det betyder inte att jag har slutat vara i garaget! har fixat lite småpill med elektronik på bilen iaf men det som tagit all min tid nu på sistone är en volvo 244 som fick sig en turbo och nu har jag dragit på mig en 740tic som vi försöker få besiktigad men det är lite småsaker som sinkat oss som ett oväntat växellådsras men det är fixat nu! har även en film på 240:in nu när den är klar om någon är intresserad även fast det är lite off topic kan ja ladda upp den om ni vill!
Tjeenare alla! På grund av flyttar och andra diverse saker så kommer det att dröja innan projektet får fart igen, men till hösten hoppas jag kunna börja igen! Ja har slipat lite på bilen och fixat lite småpill men det har inte hänt nåt som ja tycker e värt att ladda upp en bild för, ha de bra!
Tjeenare! Känns som en evighet sedan det hänt nåt på bilen men nu kommer iallafall en liten update! Skolan slutar i slutet av denna månad så då blir det förhoppningsvis mera tid i garaget.
Påbörjat breddningen bak
blir 85mm bredare i båda sidorna
Underifrån
Syns att den blir lite bredare
18" däck på bild, hade planerat att klämma dit 20" fälgar men det ser ut att bli max 19"