27 februari 2013
Trådstartare
Hejsan!
Ska en egen bil nu då jag har lånat morsans BMW, men hon tröttnar på att jag tar den varje kväll. Hehe så nu blir det egen. (Bor fortfarnade hemma då jag pluggar sista året)
Men slut på snacket nu och lite allvar nu;)... Mina krav på bilen är
- Inte så liten, (liten=polo ungefär)
-Inte dra 1/l milen, helst under 0,8/7
- ska inte behöva pilla på varje vecka för att få den ska gå bra...
- Ska gärna vara kvick att köra:D Helst bakhjulsdriven (eller 4wd) då bilarna ja har kört är Mestadels en BMW ur 5serien och en Tiguan. Har fått för mig att framhjulsdrivet är lite tråkigare att köra. Men har aldrig kört något sånt så kan vara helt fel! Men med 4v4 kommer troligen bensinkostnaderna bli dyrare...
- Priset jag tänkte är 40k men kanske 20-30k på bilen och sen resten skatt, försäkring, besiktningen, och service senare men framförallt bensin då det är dyrt!
Men tänkte på en sak på försäkringen... Är ju billigare om man skriver bilen på Någon av föräldrarna. Men om vi säger jag har den skriven på någon av dom och jag kör den och är med i en olycka och så... Och om bilen är skriven på mig och jag är med om samma olycka. Blir det Någon skillnad?
Bilarna jag har kollat på är
Mazda 323
Golf 3 TDI/1.6
BMW 525 E34
BMW 318
Honda CRX
Porsche 924
Nissan N13
Toyota starlet
Men är mest sugen på någon Saab då det finns riktigt snygga sådana!
Men skrv bara ner några jag har sett på, ge gärna tips på andra bilar och det med försäkringarna.
Mvh J