Tänkte höra om det är så någon/några har en bra lösning på min jä**a vakuumpump. Blir snart vansinnig och hade hälst velat slippa byta både pumpen och kamaxeln. Någon bra lösning??? Har funderat på om man skulle plockat bort möget och satt dit en elektrisk pump istället men då kommer genast nästa problem. Vad ska man ha för pump och hur kraftig ska den vara??? Ska man ha en vakuumreserv eller räcker det med pumpen själv??? Tacksam för alla svar och kolla gärna in bilen också.
Tänkte höra om det är så någon/några har en bra lösning på min jä**a vakuumpump. Blir snart vansinnig och hade hälst velat slippa byta både pumpen och kamaxeln. Någon bra lösning??? Har funderat på om man skulle plockat bort möget och satt dit en elektrisk pump istället men då kommer genast nästa problem. Vad ska man ha för pump och hur kraftig ska den vara??? Ska man ha en vakuumreserv eller räcker det med pumpen själv??? Tacksam för alla svar och kolla gärna in bilen också.
Ta ett sandpapper och rugga upp den blanka ytan som blir på stiftet som tar i kamaxeln själva tryckaren eller vad man ska kalla det, brukar räcka för att få tyst på det där störsamma ljudet!
Tänkte höra om det är så någon/några har en bra lösning på min jä**a vakuumpump. Blir snart vansinnig och hade hälst velat slippa byta både pumpen och kamaxeln. Någon bra lösning??? Har funderat på om man skulle plockat bort möget och satt dit en elektrisk pump istället men då kommer genast nästa problem. Vad ska man ha för pump och hur kraftig ska den vara??? Ska man ha en vakuumreserv eller räcker det med pumpen själv??? Tacksam för alla svar och kolla gärna in bilen också.
Ta ett sandpapper och rugga upp den blanka ytan som blir på stiftet som tar i kamaxeln själva tryckaren eller vad man ska kalla det, brukar räcka för att få tyst på det där störsamma ljudet!
Ok så det ska räcka alltså??? Som jag har förstått det så blir det knacket när stiftet på pumpen och nocken på kammen blir för slitna så det blir glapp mellan dom typ. Men tack ska definitivt prova detta