hej jag sålde min hyundai terracan 03a 2,9 crdi som har gått 22000 mil. nya sommar, nya vinterdäck, ny bytt kamrem mm för 49 tusen. när jag köpte bilen trodde jag att högtryckspumpen hade gått på den. eftersom det satt en extra dieselpump (matarpump) på den som gick hela tiden. men jag gick igenom alla slangar o filter på den. o det visa sig ju att den tog lite tjuvluft, fixa det o bilen gick kanon utan matarpumpen så den kopplades strömmen bort i från. även högtryckspumpen är bytt på bilen vid 16000 mil. men bilen funka allt var frid o fröjd o jag körde 1500 mil med den. sen hade jag ingen användning av så stor bil så jag sålde den. köparen var här o provkörde o bilen gick hur fint som helst, starta i 20 minus utan motorvärmare. han försökte pruta lite men jag tacka nej till det, så han gav vad jag ville ha. fick mina pengar o nästa dag åkte jag o köpte en annan bil. sen gick det lite över en vecka så fick jag ett sms om att bilen krångla, men jag svara att jag var på väg till afrika så kunde tyvärr inte göra nått. men nu när jag har kommit hem, får jag sms dagligen om att jag är en jävla skojjare som lurat han hit o dit, o kräver att jag ska köpa tillbaka bilen för samma summa som han gav. jag har ingen vidare lust me o köpa tillbaka en bil som nån annan har kört över en vecka. så jag har frågat va det är för nått fel på den, o han påstår spridare nummer 2 som har gett upp. då skrev jag att hur skulle jag kunna veta att en spridare ska gå sönder efter en vecka. jo allt är mitt fel menar han o att jag har tattar lagat den. för han vet att jag hade krånglat med att den tog tjuvluft, o med det menar han att det är fel på dieselsystemet o det är information som jag hållt undan han. vad fan ska man göra? jag har dåligt samvete för detta, men även ett rent samvete för jag hade då ingen aning om att en spridare var dålig. för bilen funka kanon dom 1500 milen jag körde utan nån miss. hoppas nån orkar läsa detta o ge mig nått råd mvh fredrik
haru kört fast eller