3140
Sök

Köpråd: Dodge Magnum -08 på blocket

79 Inlägg
1 mars 2013
Trådstartare
#1
Hej!

Vad tycker ni om denna bilen. Finns ingen servicebok vilket gör mig lite skeptisk.

http://www.blocket.se/orebro/Dodge_Magn … 15&w=3

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 mars 2013
#2
closer skrev:
Hej!

Vad tycker ni om denna bilen. Finns ingen servicebok vilket gör mig lite skeptisk.

http://www.blocket.se/orebro/Dodge_Magn … 15&w=3

Tänkte på en annonstexten....roligare än en V70.
Jag tror nog att en V70 T5 av lite nyare modell är roligare än en tung 193 hästars seg automatare.
Vet att det är OT men reagerade ändå på det.

Autotech

Finraggare
2 381 Inlägg
7 mars 2013
#3
Ja, lite roligare än så kan du nog hitta. Vad är din budget på en Magnum och vilket trim är du ute efter (alltså SE, SXT, RT eller SRT8)

I love being a nobody - because nobody is perfect.

1 412 Inlägg
7 mars 2013
#4
Busgrabb skrev:
closer skrev:
Hej!

Vad tycker ni om denna bilen. Finns ingen servicebok vilket gör mig lite skeptisk.

http://www.blocket.se/orebro/Dodge_Magn … 15&w=3

Tänkte på en annonstexten....roligare än en V70.
Jag tror nog att en V70 T5 av lite nyare modell är roligare än en tung 193 hästars seg automatare.
Vet att det är OT men reagerade ändå på det.

En magnum är väl fortfarande roligare även om det satt en trecylindrig perkinsdiesel i den.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 mars 2013
#5
OpelP1 skrev:
Busgrabb skrev:
closer skrev:
Hej!

Vad tycker ni om denna bilen. Finns ingen servicebok vilket gör mig lite skeptisk.

http://www.blocket.se/orebro/Dodge_Magn … 15&w=3

Tänkte på en annonstexten....roligare än en V70.
Jag tror nog att en V70 T5 av lite nyare modell är roligare än en tung 193 hästars seg automatare.
Vet att det är OT men reagerade ändå på det.

En magnum är väl fortfarande roligare även om det satt en trecylindrig perkinsdiesel i den.

Nä det förstår jag inte varför den skulle vara?
Inte för att V70 är något under av körglädje men det går ju att få den att knuffa på lite iallall.
Ja den driver i fel ände men nästan skitsamma då Dodgen ändå bara kan åka omkring och enhjula lite i kurvorna.
Senast redigerat av Busgrabb (7 mars 2013)

Autotech

Finraggare
2 381 Inlägg
7 mars 2013
#6
Enhjula? Kurvor? smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 mars 2013
#7
kameramannen skrev:
Enhjula? Kurvor? smile

Spinna på innerhjulet i en kurva när man gasar lite pga öppen diffrential.

Autotech

Finraggare
2 381 Inlägg
7 mars 2013
#8
Går ju att lösa enkelt. Men du har rätt - ny diff behövs smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 mars 2013
#9
kameramannen skrev:
Går ju att lösa enkelt. Men du har rätt - ny diff behövs smile

Då orkar den väl knappt spinna wink

Autotech

Finraggare
2 381 Inlägg
8 mars 2013
#10
Du *VET* att det finns modeller med över 400 häst och det i sverige rullar exemplar med över det dubbla som ändå inte kostar över 260000 att köpa?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Forummoderator
18 008 Inlägg
8 mars 2013
#11
Jag har "systerbilen" 300C med just 2.7:an. Den är trött. Mycket trött! Glidarbil men glöm att tokköra med den. Går dock på under litern vid normal körning vilket man inte kan påstå om en Volvo direkt...

OpelP1 skrev:
En magnum är väl fortfarande roligare även om det satt en trecylindrig perkinsdiesel i den.

O ja!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

37 Inlägg
8 mars 2013
#12
En vän till mig hade en 300 med bara  ett fel: dålig spindelled,
Kostade tydligen 9000+moms.


Forummoderator
18 008 Inlägg
8 mars 2013
#13
jockejansson skrev:
En vän till mig hade en 300 med bara  ett fel: dålig spindelled,
Kostade tydligen 9000+moms.

Bytte bägge på min för 2 mån. sedan. 2400:- inklusive allt på bägge sidor på verkstad... (2:a på bes...) Fast lite dåligt med tanke på att bilen bara är 4 år!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

37 Inlägg
8 mars 2013
#14
Han var tvungen byta stora lodräta armen med hjulaxeln på.


79 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
#15
Det jag har kunnat läsa mig till så är det inte så mycket fel på dem.

Finraggare
2 381 Inlägg
8 mars 2013
#16
Nej jag är riktigt nöjd med min. Framvagnen tar endel stryk med tanke på stor tung motor, men lite nya end links så mår de prima igen. Inga stora saker jag behövt serva förrutom just ett par delar i framvagnen.

Vidare mår de stora Hemi-snurrorna sådär utan en ordentlig catch tank, och det är sunk med öppen diff stock på en bil med 425 häst.

Kan också meddela att orginaltopparna med orginalbult håller för ganska exakt 0.9 bar ladd innan de ger sig wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 mars 2013
#17
kameramannen skrev:
Du *VET* att det finns modeller med över 400 häst och det i sverige rullar exemplar med över det dubbla som ändå inte kostar över 260000 att köpa?

Ja men nu var det annonsen jag reagerade på att den skulle vara roligare än en V70.
Med 193 Hk, automat, tung och enhjulsdrift så tycker jag inte den är det.

Autotech


Sök