Tänkte på en annonstexten....roligare än en V70. Jag tror nog att en V70 T5 av lite nyare modell är roligare än en tung 193 hästars seg automatare. Vet att det är OT men reagerade ändå på det.
Tänkte på en annonstexten....roligare än en V70. Jag tror nog att en V70 T5 av lite nyare modell är roligare än en tung 193 hästars seg automatare. Vet att det är OT men reagerade ändå på det.
En magnum är väl fortfarande roligare även om det satt en trecylindrig perkinsdiesel i den.
Tänkte på en annonstexten....roligare än en V70. Jag tror nog att en V70 T5 av lite nyare modell är roligare än en tung 193 hästars seg automatare. Vet att det är OT men reagerade ändå på det.
En magnum är väl fortfarande roligare även om det satt en trecylindrig perkinsdiesel i den.
Nä det förstår jag inte varför den skulle vara? Inte för att V70 är något under av körglädje men det går ju att få den att knuffa på lite iallall. Ja den driver i fel ände men nästan skitsamma då Dodgen ändå bara kan åka omkring och enhjula lite i kurvorna.
Jag har "systerbilen" 300C med just 2.7:an. Den är trött. Mycket trött! Glidarbil men glöm att tokköra med den. Går dock på under litern vid normal körning vilket man inte kan påstå om en Volvo direkt...
OpelP1 skrev:
En magnum är väl fortfarande roligare även om det satt en trecylindrig perkinsdiesel i den.
O ja!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
En vän till mig hade en 300 med bara ett fel: dålig spindelled, Kostade tydligen 9000+moms.
Bytte bägge på min för 2 mån. sedan. 2400:- inklusive allt på bägge sidor på verkstad... (2:a på bes...) Fast lite dåligt med tanke på att bilen bara är 4 år!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nej jag är riktigt nöjd med min. Framvagnen tar endel stryk med tanke på stor tung motor, men lite nya end links så mår de prima igen. Inga stora saker jag behövt serva förrutom just ett par delar i framvagnen.
Vidare mår de stora Hemi-snurrorna sådär utan en ordentlig catch tank, och det är sunk med öppen diff stock på en bil med 425 häst.
Kan också meddela att orginaltopparna med orginalbult håller för ganska exakt 0.9 bar ladd innan de ger sig
I love being a nobody - because nobody is perfect.
Du *VET* att det finns modeller med över 400 häst och det i sverige rullar exemplar med över det dubbla som ändå inte kostar över 260000 att köpa?
Ja men nu var det annonsen jag reagerade på att den skulle vara roligare än en V70. Med 193 Hk, automat, tung och enhjulsdrift så tycker jag inte den är det.