Nu äger jag den bilen.
Väldigt kul att läsa om resan den gjort från vrak till riktigt sjysst liten bubbla. Trevlig liten krabat som ska få en ny tillfixad motor till sommaren 2017. Den som sitter i funkar perfekt efter ventil-tändnings och förgasarjustering och får verka som besiktningsmotor.
Det första akuta när jag köpte den var så klart att skruva fast generatorn så att inte fläkten släpade i fläktkåpan och justera remmen så stackarn fick lite kylning.
Nästa steg var att demontera baslåda, slutsteg och all eldragning till de grejorna.
Totalt lättade jag bort 32 kg (3,5% av tjänstevikten) varav kablarna stod för 3,4 kg.
Eldragningen i bilen -inte bara ljudets- var absolut den värsta jag sett. Den var farlig.
Jag har jobbat många år som bilelektriker och blev mörkrädd när jag såg hur det var gjort.
Det var en parentes, men jag konstaterar att det verkligen var ett mastodontprojekt som gjordes när den renoverades.
Har dålig koll på hur man lägger in bilder (och videoklipp) här så någon får gärna posta en instruktion.