Hej allihop och god fortsättning på det nya året!
Nu var det dags igen, och nu jävlar skulle den igång!
Vi visste sen tidigare att den surade ner sig ordentligt, så till den grad att det droppade bensin ur ljuddämparen (som det för övrigt är stora rosthål i). Så vi tog loss förgasaren och plockade isär den för att renovera den med en renoveringssats som jag köpt. Jag har dock bara bilder från isärplockningen eftersom det blev sent och vi ville bara ha igång den.
Bilddump:
Lite skillnad på nytt och gammalt:
Lite påbörjad puts:
Fint med en bärs i garaget. Man ska dock inte ut och köra sen
Men bilvraket startade ändå inte... nähäpp...
Så vi bytte fördelare eftersom jag lyckats göra en spricka i den gamla, men till ingen nytta. Startade ändå inte. Allt stod i grundinställningar och ventilerna var ställda. Då kom Gustaf på att vi kunde binda upp chokespjället så att vi kunde se om det var så att det var den som spökade.
Den gick igång direkt
Så nu har man beställt en ny sån här:
Dagen därpå blev det tomgångsinställning som gällde, och efter att ha stått och andats orenade blyavgaser kunde vi med hjälp av Gustafs syssling få pli på det! (Film kommer på detta)
Dessutom fick vi pli på backljus och parkeringsljus, så nu funkar all belysning utom innebelysningen!
Sen har vi även varit ute på de första provturerna! Film kommer även på detta.
Har sedan även preliminärbokat lack om tre veckor! Hur fan ska jag hinna det? Löser sig säkert!
Det som är kvar att göra är:
Att köpa:
Isolering
Ljuddämpare (beställd)
Hastighetsmätarwire(beställd)
Chokeelement(beställd)
Mattsats(beställd)
Skruvar till framlyktorna
Att göra:
Ställa in strålkastarna
Ställa in kopplingen
Isolera diverse hålutrymmen
Svetsa kopplingsstopp
Montera baksäte
Byta generatorkol
Sätta dit en fläktkåpa på baksidan
Ställa in passagerardörren
Sätta fast framsätena ordentligt
Bälten
Ha det bra och sladda lugnt i vinteryran!