Ser ju okej ut.
Räkna c:a 4000:- - 5000:- utöver priset för att fixa rutan, fönsterhissarna och Oljebyte/filter (Enbart Helsyntetisk olja).
Plus någon/några tusing för 2 nya däck.
Ingen aning vad som är fel med fönsterhiss, men kanske ägaren vet. Har du tur i oturen är det enbart knapp inne i bilen som glappar. Förardörrs knappen glappade på min gamla E36 och det räckte med att plocka isär den och böja till ena metall biten inuti för att få den att fungera igen. Lättast om du kan finna ny på skroten och bara byta.
Alternativt om rutan kärvar, så kan det vara de här socerbitarna som jag nämnde tidigare i skenan som är slut. c:a 20:- styck på Bmw.
På bilderna ser det ut som bula på bakskärmen så känn efter rost på skärmarna och även trösklarna. Finns ingen bild på bagage luckan, så kika där också.
Ser även ut som lite rost på dörrarna vid hörnorna. Ofta glöms det tyvärr att rensa inuti dörrarna från löv och skit också täpps dräneringings hålen igen och det står vatten i dörren.
Nu är det ingen ny bil, så du får själv känna efter vad du anser vara okej.
Olja motor - 6,5 liter (Endast Helsyntetisk).
Växel lådan - 1,2 liter. (Castrol på mekonomen 240:-)
Bakaxel - 1,3 liter. (Castrol Differential SAF-XJ / SAE 75W-140) Mekonomen 250:-
Ny ruta - 1800:- c:a på försäkringen.
100:- - 1000:- beroende på vad för fel med fönsterhiss.
Övrigt:
Nya tändstift - 1200:- här hemma. (Ebay 400:-).
Nytt batteri - 1000:- Biltema (4 års garanti)
Ang Oljan så kör jag själv på Biltemas Helsyntetiska 5/50 olja och den kostar 270:- /dunk. Castrol är betydligt mycket dyrare c:a 750:- /dunk. Personligen ser jag inget vettigt i det, men det är smak sak. Har kört på enbart Biltemas alla år och c:a 35000 mil på mina 3 Bmw och ingen av dem har druckit olja förutom under bankörningen.
Köper du bilen, så gör gärna oljebyte så du vet det är gjort och håll sedan koll den närmsta tiden på nivån. För hur mycket den dricker vet enbart ägaren/säljaren idag för antagligen är nivån full när du tittar på stickan
.
Lycka till och du kommer fastna för BMW