Härligt projekt du har de ser fint ut. Haha hadde exakt rost på samma ställen som du skönt att en 244 får leva ett tag till:) Jag älskar min har sagt att den ska följa med ner i graven med mig snyggt jobbat kommer att bli kalas bra när den är klar blir det ny lack på den också? Kolla gärna in mitt projekt:-)
Härligt projekt du har de ser fint ut. Haha hadde exakt rost på samma ställen som du skönt att en 244 får leva ett tag till:) Jag älskar min har sagt att den ska följa med ner i graven med mig snyggt jobbat kommer att bli kalas bra när den är klar blir det ny lack på den också? Kolla gärna in mitt projekt:-)
Ja nå är de ett bra förstabilsprojekt! Ja dom har tyvärr förmåga att rosta men tur de är en volvo så det går å laga! Ja de skrotas alldeles för många 240is me knappt nå rost på alls... Jag älskar min med så den ska vara med så länge det bara går Japp ska väll bli en seriös garagelack nångång i sommar är det tänkt Du hade ett kul projekt du med! Fränt med turbo
Hehe ja dw har du rätt i Usch för rost. Va blir det för färg på den sen då? Hehe ja de e ett roligt projekt ja har blir 16v turbo ist för 8v nä bra att folk som vi lagar och fixar gamla volvosar så dom får leva med ett par år till
volvo_b23 skrev:
cheva1987 skrev:
Ja nå är de ett bra förstabilsprojekt! Ja dom har tyvärr förmåga att rosta men tur de är en volvo så det går å laga! Ja de skrotas alldeles för många 240is me knappt nå rost på alls... Jag älskar min med så den ska vara med så länge det bara går Japp ska väll bli en seriös garagelack nångång i sommar är det tänkt Du hade ett kul projekt du med! Fränt med turbo
Hehe ja dw har du rätt i Usch för rost. Va blir det för färg på den sen då? Hehe ja de e ett roligt projekt ja har blir 16v turbo ist för 8v nä bra att folk som vi lagar och fixar gamla volvosar så dom får leva med ett par år till
Ja nå äre tråkigt med rost allt men jag kunde inte svetsa när jag började med bilen men nu kan man ju bränna lite iallafall De blir orginalfärgen som den vänstra framskärmen. (den som är blankast för den är bytt för den gamla gubben innan mig körde in i skolbussen:).) Ja precis tur vi tycker om gamla volvos men såklart ska 240in med ner i graven om de på nå vis går
Ja nå äre tråkigt med rost allt men jag kunde inte svetsa när jag började med bilen men nu kan man ju bränna lite iallafall De blir orginalfärgen som den vänstra framskärmen. (den som är blankast för den är bytt för den gamla gubben innan mig körde in i skolbussen:).) Ja precis tur vi tycker om gamla volvos men såklart ska 240in med ner i graven om de på nå vis går
Hehe ja tur att de finns folk kvar som vi hehe de ja menar utan jobb är att jag blev av med det Har jag Volvon kvar under min livstid om de lyckas så ska jag fan skriva i mitt testamente att den ska begravs med mig snygga skärmar nytt o fint de gillar vi Keep it upp the good jobb Ps nej den är inte ens inkörd hehe
Hehe ja tur att de finns folk kvar som vi hehe de ja menar utan jobb är att jag blev av med det Har jag Volvon kvar under min livstid om de lyckas så ska jag fan skriva i mitt testamente att den ska begravs med mig snygga skärmar nytt o fint de gillar vi Keep it upp the good jobb Ps nej den är inte ens inkörd hehe
De var ju mindre roligt å bli de Vad jobbade du med då? Haha ska fan oxå ha det målet Du också jobba på så kanske vi möts på vägarna någon gång
Tjäna alla! Köpte lite grejer till bilen tills på lördag då de blir ett kanske stort ryck så de går att besikta snart! En bild på grejerna (Dom har sluta tillverkat sverigewunderbaumsen så passa på att köpa dom sista OK hade )
Hittat mera rost... Under passagerarstolen i golvet Sen i golvet höger bak va det också rostigt men ska fixas på lördag så de blir väl en rätt stor update på söndagen Ha de tills dess och kom ihåg ölen imorgon!
Tjenare alla tappra läsare! Varit lite lungt på updatefronten men har varit i garaget å greja lite iallafall
Slipade ur hjulhuset
Va rostigt så fick laga lite
Kommer kort senare på hur hjulhuset blev glömde
Freddie (Valvetrain på garaget) spacklade och slipade så de blev bra efter skärmkantsbytet!
Klart målade bakskärmen och allt så det ser bättre ut
Målade även plåten bak
Sen fixade jag rosten i golvet bak, målat bara kitt som fattas
Börjat fixa med andra bakskärmen
Hade på lite färg på fälgarna så det ser lite bättre ut
Ett måste på fredagen
Golvet höger bak som jag kittat underifrån så ska på underredsmassa där sen är det klart
Rostskyddat lagningen vid skuffen underifrån så det håller sig nått år (Vet inte varför bilden har vridit sig...)
Stoppat tillbaka baksäte och passagerarstolen
Börjat samlingen
De vart allt nu kanske kommer mera bilder nån dag framöver Är inte mycket kvar nu innan man kan prova besikta! De största kvar är väl bromsarna som ska motioneras upp så dom inte ligger på så mycke så bilen står still i nedförsbacke utan handbroms eller växel i
Tjenare alla! Nu är all rost lagad på bilfan! Slitit på hela helgen med bilen och nu är det klart med all rost! Nu ska bromsarna renoveras,tanken ska tillbaka, draget ska på igen och sen så ska de prova besiktas! Nu får ni allt kommentera lite vad ni tycker för har varit dött nu tycker jag...
Fått lite grejer till bilen så jag ska få handbroms igen och köpt så jag kan renovera okena bak för fram äre inge fel på dom. Köpte även en fjäder till huvlåset för den är av
Inte så konstigt den bulten gick tungt att få ur...
Förövrigt så har jag fått tag i en näbbhuv med grill som ska på tror det kan bli rätt snyggt faktiskt! Å en jalusi som ska på sen när bilen är lackad å allt sånt Ska även köpa en usa front nångång i framtiden som ska få ta plats på bäste dieseln Va tror ni om det blir det snyggt tillslut? Kommentera lite nu tycker jag