Clio 2 1.6 16v stance projekt.

clio 2 1.6 16v stance projekt
  • 39 Följare
  • 52 862 Visningar
  • Projektet avslutat 6 september 2015
Mikiver
12 mars 2013 · 105 Inlägg

Det där lät inte allt för seriöst att slipa ner några millimeter :p Får hoppas att dom går att köra med där efter, får vi ingen sneakpeak på hur dom ser ut? smile

Kevin94
12 mars 2013 · 187 Inlägg

Mikiver skrev:
Det där lät inte allt för seriöst att slipa ner några millimeter :p Får hoppas att dom går att köra med där efter, får vi ingen sneakpeak på hur dom ser ut? smile

Det är dom som har tillverkat fälgarna som kommer göra det så det ska nog bli bra.
sen så är det ett litet + att det måste modifieras lite då förmodligen inte så många kommer ha
dom fälgarna på sin clio smile

Nee inge sneakpeak här inte wink väntar och ser så allt blir som det ska innan några bilder kommer ut.

Senast redigerat av Kevin94 (12 mars 2013)

Kevin94
12 mars 2013 · 187 Inlägg

BNRacing skrev:
Det här måste följas ! Morsan har en lika dan man kanske skulle stancat hennes med wink?

de tycker jag, morsan din måste ju åka runt med lite stil wink

Senast redigerat av Kevin94 (12 mars 2013)

Kevin94
3 april 2013 · 187 Inlägg

Uppdatering 03/04-13

Uppdaterar allt i det första inlägget.

Jag vet att det är mycket enklare för dom som prenumererar om jag uppdaterar i ett nytt inlägg varje gång
men tycker det blir så rörigt. Det blir så jobbigt och bläddra runt bland alla sidor senare när jag har kommit en bit och sidorna blir bara fler och fler.

Jag vet att det finns folk som tycker detta är en dum idé men tycker som sagt att allt blir så rörigt annars.

Senast redigerat av Kevin94 (3 april 2013)

Mikiver
3 april 2013 · 105 Inlägg

schysst med fälgarna! vad äre för bredd? smile har fått ordning på min med men saknar fälgar! kika gärna på lite bilder och lägg en röst! smile

Kevin94
3 april 2013 · 187 Inlägg

Mikiver skrev:
schysst med fälgarna! vad äre för bredd? smile har fått ordning på min med men saknar fälgar! kika gärna på lite bilder och lägg en röst! smile

tackar smile dom är 7" breda smile dock så har jag fått lite problem då "ekern" på fälgen går imot bromsoket fram. ska höra med dom som sålde mig fälgarna hur vi ska kunna lösa detta, kanske med större spacers eller nått:)

Ska ta mig en titt smile

primeramannen
5 april 2013 · 907 Inlägg

primeramannen skrev:
Väldigt udda projekt big_smile kommer följas så klart

Jag ändrar mig. kommer du uppdatera i första inlägget hela tiden så kommer jag INTE följa för det blir alldeles för krångligt att läsa tråden då sad

Dodge Dart "Darten" (1965)
Kevin94
6 april 2013 · 187 Inlägg

primeramannen skrev:

primeramannen skrev:
Väldigt udda projekt big_smile kommer följas så klart

Jag ändrar mig. kommer du uppdatera i första inlägget hela tiden så kommer jag INTE följa för det blir alldeles för krångligt att läsa tråden då sad

Du gör som du vill för jag kan inte tvinga dig wink

Ser dock inte vad som är krångligt med att jag uppdaterar i första inlägget.
Vet själv när man har hittat ett nice projekt här på garaget som man vill kolla in,
man går in på projektet och det finns 40sidor, sitta och läsa igenom 40 sidor där kanske 35sidor är bara kommentarer tar extremt lång tid. Därför så om man då är intresserad av att läsa kommentarer så kan man bara följa projektet eller bläddra bland sidorna men om man bara är intresserad av att kolla på uppdateringarna om bilen så kan man skrolla snabbt igenom första sidan.

Ser inte vad som är krångligt med detta men det är din åskigt och den får du gärna ha smile

Senast redigerat av Kevin94 (6 april 2013)

Kevin94
10 april 2013 · 187 Inlägg

En liten smyg uppdatering

Dom som sålde mig fälgarna ifrån England sade att fälgarna skulle passa rakt av men det gjorde dom inte fram så dom kommer skicka spacers till mig, 20mm i fronten och 15mm till back. helt okej med tanke på att spacers kan vara rätt dyrt. Dom borde dyka upp i slutet på den här veckan eller början på nästa smile

Kevin94
13 april 2013 · 187 Inlägg

[b]UPPDATERIN 13/04-13[b]

Senast redigerat av Kevin94 (14 april 2013)

caffo
13 april 2013 · 45 Inlägg

Du är väl medveten om att, om du uppdaterar i första inlägget hela tiden, så kommer inlägget troligtvis bli väldigt stort i slutändan, vilket kommer resultera i att sidan kan ladda extremt långsamt, och kan eventuellt få folk att skita i laddningen och din tråd. Det kommer även hindra slösurfare på mobil/surfplatta att gå in här.

Om du mot all förmodan ska hålla dig till att uppdatera första inlägget så kan du ju posta en uppdatering som vanligt inlägg, kopiera allting för att sedan klistra in i första inlägget. Då får alla som dom vill, typ.

Ont: Nice projekt! Bor i en håla som är dominerat av clio's och peugeot 206'or så ska bli kul att se nåt modifierat för en gångs skull!

Wonderboy_
14 april 2013 · 555 Inlägg

Tips är att sluta uppdatera bara i första inlägget, jag ruttnar iaf på att behöva skrolla upp dit, som föregående talare uppdatera som vanligt också om du nu envisas med att du vill ha allt i första inlägget.

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
Kevin94
14 april 2013 · 187 Inlägg

caffo skrev:
Du är väl medveten om att, om du uppdaterar i första inlägget hela tiden, så kommer inlägget troligtvis bli väldigt stort i slutändan, vilket kommer resultera i att sidan kan ladda extremt långsamt, och kan eventuellt få folk att skita i laddningen och din tråd. Det kommer även hindra slösurfare på mobil/surfplatta att gå in här.

Om du mot all förmodan ska hålla dig till att uppdatera första inlägget så kan du ju posta en uppdatering som vanligt inlägg, kopiera allting för att sedan klistra in i första inlägget. Då får alla som dom vill, typ.

Ont: Nice projekt! Bor i en håla som är dominerat av clio's och peugeot 206'or så ska bli kul att se nåt modifierat för en gångs skull!

Du har helt och hållet en poäng i detta. Har inte tänkt på sega laddnings tider då jag har rätt snabbt internet.
Får nog bli att börja uppdatera i ett nytt inlägg från och med nu trots allt. hehe. smile

Kevin94
14 april 2013 · 187 Inlägg

Wonderboy_ skrev:
Tips är att sluta uppdatera bara i första inlägget, jag ruttnar iaf på att behöva skrolla upp dit, som föregående talare uppdatera som vanligt också om du nu envisas med att du vill ha allt i första inlägget.

Ändringar på det nu. blir att uppdatera i nytt inlägg från och med nu smile

Kevin94
19 april 2013 · 187 Inlägg

Uppdatering 19/04-13

Fått hem mina spacers idag och provmonterat fälgen fram och nu tar det inte i någonstans smile
Kanske inte dom bästa specersarna men dom var gratis och nu vet jag att allt passar så får bli att köpa
Bättre spacers senare. Fick 20mm fram och 15mm till bak smile
http://i963.photobucket.com/albums/ae116/kevinspeedfight/IMG_0315.jpg


Har även beställt däck i förrgår och dom lär komma tidigt nästa vecka. Det vart Bridgestone Potenza 165/50 R15 smile
http://i963.photobucket.com/albums/ae116/kevinspeedfight/Seite_PotenzaRE040_neu.jpg




Det kommer mer bilder osv när jag har fått hem däcken och sedan när jag har monterat allt. Ska bli jävligt nice då jag fortfarande åker runt och sliter på vinterdäcken...

Senast redigerat av Kevin94 (19 april 2013)

Caroline94
19 april 2013 · 55 Inlägg

Ja nu får du ta o få hem däcken så vi kan racea på riktigt. Vet att jag kmr dra dig med sommardäck också men du måste ju få inse det själv också! smile

Kevin94
20 april 2013 · 187 Inlägg

Caroline94 skrev:
Ja nu får du ta o få hem däcken så vi kan racea på riktigt. Vet att jag kmr dra dig med sommardäck också men du måste ju få inse det själv också! smile

Pfft min bil drar din bil alla dagar i veckan smile

Kevin94
24 april 2013 · 187 Inlägg


Uppdatering 24/4-13


Tjenare, nu har jag äntligen fått hem mina däck.

Var iväg tidigare idag och lämna in dom på däckfirman och fick hämta dom på eftermiddagen.


Helt okej stretch, inte för mycket och inte för lite.

http://i963.photobucket.com/albums/ae116/kevinspeedfight/IMG_0323.jpg

Monterade dom på bilen och konstatera att coilovers är nästa steg. fyfan ser inte bra ut med sån hög bil och
djupare fälgar med stretch. Får försöka skrapa ihop lite pengar och köpa mig ett par.
http://i963.photobucket.com/albums/ae116/kevinspeedfight/IMG_0326.jpg
http://i963.photobucket.com/albums/ae116/kevinspeedfight/IMG_0328.jpg

Nästa steg är väll att lacka trumbromsen bak då den har en hel del ytrost.
Sen när man har lite pengar över så blir det coilovers!!! smile

rasurbo
25 april 2013 · 818 Inlägg

Kommer bli fint med coilovers tror jag! smile

Kevin94
25 april 2013 · 187 Inlägg

rasurbo skrev:
Kommer bli fint med coilovers tror jag! smile

Ja det tror jag med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang