Tjena Håller på med en 240 som jag har byggt från grunden samt reggat med b230fk och fullbur. så tänkte att det skulle vara roligt med en projekttråd.(lite försent kanske) så nu har det inhandlats en B5254t som ska i. Tänkte lägga in en massa bilder från byggtiden så ni får se vad det är för nått. Bilen hade gått 16000 mil när jag köpte den 4 ägare innan mig varav nån bilfirma.
Wow fin bil, vill själv köpa 240 som första bil å regga med B230FT. Undrar bara hur du fick igenom den på besiktningen?
Tackar så mycket:) Ja det tycker jag att du ska göra:D Har du bara en 1031 bakaxel och ventilerade bromsar fram så går den rätt igenom. Om du har allt original då vill säga. Sen efter regbes så går det utmärkt att åka med 3 tum och allt annat smått och gott:) Men köp en 88b eller senare isåfall då det nästan blir bolt on. ska vara med Lh2.4 sprutet:D Det ända som behöver göras är att förlänga Lmm och koppla in spridarmotstånd sen 4 kablar i kupén har jag för mig:D
Ofasen tack för tipset! Kollat lite på bildelsbasen, är ju ett tag kvar till bil men kolla kan man ju alltid göra Går ju även fordon så ett projekt är ju ett måste!
Ofasen tack för tipset! Kollat lite på bildelsbasen, är ju ett tag kvar till bil men kolla kan man ju alltid göra Går ju även fordon så ett projekt är ju ett måste!
Du skulle ha köpt min gamla:) sålde den komplett med el och allt:) ja det är klart du lär hålla på med något sjukt roligt;)
Kom 2 st paket igår med lite småsaker. Packningar,kamrem,vattenpump och lite annat smått och gott. Ska nog upp till garaget ikväll och prova lyfta i motorn så jag ser hur det blir med fördelare och sånt: bilder kommer//Jonsson
fick hem paketet från kl igår med motorfästen packningar och vatten pump. fick även kamrems kitten jag beställt. Hängde dit kamremmen allt var frid och fröjd. Tänkte att jag skulle testa att hänga ner motorn. Sagt och gjort. Ner med grejorna. Så passar inte motorfästet. Blev sådär lagom less. vänster fäste är felvänt. det är sånt här som gör att man blir förbannad!
fästet jag beställde från kl. Som är FEL!
fäste från lmr
Kolla noga så ser ni skillnad
så här mycket skiljde det på bilen
Men det blir bra när jag får ett fäste som passar iaf;) Den får hänga i motorlyften på ena sidan så länge:)
blivit lite dåligt med uppdatering på slutet. Men det har inte hänt så mycket. Har köpt en 855-95 t5r som jag har plockat elen ifrån.Har börjat rensa ur härvan på allt onödigt också,Var en automat härva så det var lite extra bök med den. Har äve3n fått hem ett gäng nya motorfästen hoppas att dom passar bättre. Ska ta med kameran upp ikväll och ta lite mer bilder./Jonsson
Glömde kameran igår och vill inte ta några fler sunkiga mobil bilder:) ska försöka komma ihåg den nästa gång. Fick lite gjort iaf. Har Rensat kabelhärvan på allt onödigt och märkt upp allting efter el schemat. Så nu ska jag ha full koll och den "borde" starta:D. Ska skaffa mig ett 3" spjäll hus och bygga om insuget lite grann. Måste även ha en oljefilterförflyttare då oljefiltret tog i krängarn. Sen är det nog dags för provmontering och provstart:D//Jonsson
Har glömt bort att tagit bilder igen. Men har iallafall hunnit med att skrapa och måla hjulhus fram samt monterat ihop fjäderbenet. Hängt i 044 soppa pump och nytt bränslefilter. Har även fått rätt motorfäste så nu hänger den där av sig själv:D. 3"spjällhus kom med posten igår så ska börja bygga klart insuget idag:D /Jonsson