Eg tenkte bruke 7/940 stödlager, men får som sagt ikkje plass til stödlager:(Det tar i golvet og eg får kjempe dårlig vinkel på kardanen. lurer på og bygge ny kardantunell, men er litt usikker
Håller också på med ett 940 stödlager som jag tror blir jäkligt bra:) Men går det emot min teori så bygger jag också större tunnel. Men som sagt återkommer imorgonkväll med bilder:D//Jonsson
Supert!!Tusen takk for hjelpa:)
Stå på videre, bilen ser kjempe bra ut!
Tackar:) ska ta så många bilder som möjligt från alla vinklar:)//Jonsson
Nu Börjar det hända grejjen med bilen:) starta upp den igen igår och allt funka som det skulle:) Stödlagret är på plats och blev jäkligt bra. Tyckte kardan kom lite för nära tunneln bara,Men det visar sig vid provtur.
Stödlager fäste
Växelförare
Mittkonsol påbörjad
adapter svarvad till oljetrycksgivaren
Provmontering
Bilden som är sne inte mätaren;) Blev klockrent med höjden ser perfekt igenom Ratten:)
Det här projektet verkar det som jag har missat! Det ser riktigt bra ut iaf och det vart förvånansvärt bra med växellådstunneln måste jag säga! Jag var lite skeptisk när du började kapa bort den men det blev ju riktigt bra i slutändan!
Detta ska följas helt klart men nu får du se till att dra dig ut till garaget vetja
Det här projektet verkar det som jag har missat! Det ser riktigt bra ut iaf och det vart förvånansvärt bra med växellådstunneln måste jag säga! Jag var lite skeptisk när du började kapa bort den men det blev ju riktigt bra i slutändan!
Detta ska följas helt klart men nu får du se till att dra dig ut till garaget vetja
Tackar så mycket:) Var lite skeptiskt själv i början faktiskt:) Men blev jäkligt nöjd! Har precis flyttat in i ny kåk och varit bortrest på jobb,Men nu ska jag ha tid med bilen igen:)
var ett tag sen man var sktiv här. Men har hänt en heldel! Åkte lite på isen i vintras! Sjukt fränt vill jag säga. När isen smälte rev jag ner det mesta. Har byggt eget grenrör. Plenum insug dumpventil. Även köpt ny alu kylare samt större intercoler. ska byta ut alla soppaslangar mot stålomspunnen an slang. lite bilder
Köpte ett kl insug som fick byggas om överallt. så nästa gång bygger jag nog det själv från grunden.
Det var allt för stunden:) Det som återstår är att dra nya soppa ledningar och koppla sprut:) + svarva en ny växelpek som jag bröt av på sjön i vintras
Blir dåligt med uppdaterande här. Men har fått ihop bilen och åkt en hel sommar. Mappade bilen själv på gatan och åkte upp till Dahlbäck för effektmätning. Landade på 401Whp 475Nm. Orginalbotten så fick hålla ner effekten en del. Har fått tag på en ny motor då den förra jag skulle bygga på visade sig vara sprucken. Så nu är allt beställt för att åka smidd botten. Lägger in lite bilder.
Nirat innan inkoppling
Renovering utav en lammeldiff som var slut
Fick även bli nya momentstag då det inte verkar hålla med orginal och powerflex.
Svarvat och fräst en ny Hydraulisk Handbroms samt växelspak
svarvade en egen dump
Bild från effektmätningen
Resultatet
Senast redigerat av Linkjonsson (21 december 2015)
Längesen man skrev här. Bilen har gått ett tag med gamla motorn så var dags att ta tag i det nya motor bygget igen. Passade även på att lacka motorutrymmet.
Grundat
Nylackat
Insuget nylackat mattsvart.
Fick tillbaka en massa prylar från borrning och balansering.
Dålig på att uppdatera här som vanligt. Passade på att gömma alla kablar i skärmarna istället för motorummet,Blir bra mycket renare motorum då:) nya motorn är iaf klar och provkörd. Kom 30 mil sen blev det lager ras i turbon. så väntar på en ny turbo nu. Annars har allt gått kanon med motorn. Mappat till 1,8 bar på 98 oktan som isåkamapp så länge. Blir E85 och sommar mapp nu när turbon kommer tillbaka:)