Tjenare!
Jo som rubriken lyder så har ja en B18 som inte vill tuffa ista...
Började med att nyckeln gick av i det gammla tändningslåset så inföskaffade ett nytt och skulle koppla in.
Men org tändningslåset sitter ju ihop med tändspolen så drog bara kablar från det gammla låset till det nya och det funkade. Sen skulle det kopplas så det gick att stänga av bilen med nyckeln också men då blev det nåt fel så kabeln på brytaren brann upp men det klåpades dit en annan och bilen funkade och ja körde så ett tag.
Sen bestämmde ja mej för att koppla det ordentligt till det nya låset så tog en tändspole från en 740 och satte dit och det funkade när ja testade det. Satte fast allt lite snygg och bilen startade och gick utan bekymmer. senare skulle ja åka iväg men då tjurade den ihop. Pillade lite på kabeln som vi hade ersatt brytarkabeln med och då gick den ista efter lite om och men. Kom ca 500 m innan bilen bestämde sig för att ge upp..
Va inne och köpte ny brytare och fördelarlock men ville icke starta ändå. (testade inte de nya brytarna då ja inte riktigt har vetskapen hur man ställer in dom så fortsatte på en lite seriösare version av klåpkabeln)
SÅ, SAMMANFATTNING AV DET HELA:
Pallar inte Amazonen med tändspolen från 740?
Kan kondensatorn ha gått?
Ge mig på att byta brytarna och sätta tillbaka den gammla spolen?
Någon som har ideér på vad som kan ha gått på tok?
(Blev kanske lite rörigt och mycket text men hoppas nån fattar)
Never grow old, never die, never know fear again.
ALSEDA PERFORMANCE - Drunken Bastards, Losers & Fools