Dåså då vart det Dax för -
DIY BMW E39 JOM Coils on BMW E34e39 coilovers on e34Bakdämparna var ganska så bolton förutom att man var tvungen att ta ut "stöd-gummit" ur toplagringen
bara till att stoppa upp den Furer Style!
Framstötdämparen redo för kapning
Kapad
Det som ska användas
jag tog 3cm ifrån övre "slang" hållare på benet nu i efterhand skulle jag kanske ha tagit 1 cm för att ialf kunna ha valet att sänka bilfan i botten utan att modda fjädrarna men jag är nöjd med resultatet ändå!
Man måste Grinda bort circa 3mm runt om själva bottnen på coilen för att få ned den i gamla dämparens fot
gjorde detta genom att köra med vinkelslipen försiktigt ( ta inte heller för mkt för då blir den slapp i jag tog såpass perfekt att man var tvungen att pressa ned den!
för att hålla reda på om jag gått ett varv eller ej och hur många varv jag igentligen gått runt så dimmade jag ned slipytan med svart färg varje varv , blev väll kanske en 3-5 försiktiga varv
Sen lade jag även en liten svets på dem
Sen lade jag lite färg på det hela
Topplagringarna var det som egentligen felade för mig , E30 och E34 520 är dem som passar bolt-on men eftersom att det var helt så gick det inte att få tag i, och alla som känner mig vet att jag inte tål att vänta !
så gav mig på att modda orginalena på 525:an , VINKELSLIP löser allt!
TADA!!
och sen så är det bara att slänga upp dem ! (dock tog jag av dem korta fjädrarna för att få ned han lite till och få det ännu stummare)
Här är ett kort hur det blev bak! (kommer fram imorgon)
Gjorde även ett temporärt slutavgas för Pre Turbo och att som BESS rör då vi är några st polare som planerar på att köra E34 525 Turbo i sommar
Brände även ut Bussningarna!
I med Powerflex istället!
jag vart RIKTIGT NÖJD med resultat både hur det ser ut och hur bilen känns att köra!
innan kändes den som ett jävla slagskepp, efter bussningarna och Coilsen känns den fan snarlik som min HONDA del sol på 1000kg och poly bussningar ialla leder samt dyrare coils!
Så om du tvekat innan, köp hem från ebay och JUST DO IT
coilsen är E39 JOM coils kostade mig 2k MED frakt