2911
Sök

Skoda felicia 1.3 turbo, höja effekt, wääser

358 Inlägg
9 mars 2013
Vill du verkligen ha en Felicia så leta då efter en med 1.6 liters motorn som så vitt jag hört är driftsäkrare och ungefär lika bränslesnål.
Övrigt att säga om Felicia så rostar de rätt rejält och har en viss känsla av konservburk.

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 mars 2013
Jag säger som Bosse Bildoktorn. "Kopparpasta ska man inte ha på fälgen mot bromsskivan om man har en motorstark bil. Däremot på en vanlig bil som har sisådär 60-70hästar så går det bra."

Klart du ska köpa en Felicia. Grymt roliga och snabba vagnar med god balans och bra resultat i konbanor. Felicia är egentligen Tjeckiska för "sovare" eller som amrikanerna säger "Sleeper".

Du har två val. Köp en Felicia och var glad med den, eller köp en något motorstarkare bil som kommer dra mer om du vill att det ska gå undan. Tyvärr.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

124 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
caromania skrev:
Jag säger som Bosse Bildoktorn. "Kopparpasta ska man inte ha på fälgen mot bromsskivan om man har en motorstark bil. Däremot på en vanlig bil som har sisådär 60-70hästar så går det bra."

Klart du ska köpa en Felicia. Grymt roliga och snabba vagnar med god balans och bra resultat i konbanor. Felicia är egentligen Tjeckiska för "sovare" eller som amrikanerna säger "Sleeper".

Du har två val. Köp en Felicia och var glad med den, eller köp en något motorstarkare bil som kommer dra mer om du vill att det ska gå undan. Tyvärr.

Men är dom tråkiga att köra eller? :0

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 mars 2013
packepk skrev:
caromania skrev:

Men är dom tråkiga att köra eller? :0

Kan väl ingen annan svara på vad du tycker, du får väl ut och leta på en att provköra på någon firma smile

Men jag skulle säga att ja, väntar man sig en "rolig" bil blir man nog besviken både på komfort och motoreffekt.
Förväntar man sig en billig rövtransportör utan större krav på ovanstående blir man nog rätt nöjd.
Senast redigerat av Andromeda (10 mars 2013)

124 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
Vad drar en 1.3a? Någon som vet av egna upplevelser??

7 100 Inlägg
10 mars 2013
köp 1,6:an ist.för 1,3 är så jävla slö!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

124 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
bmx skrev:

Äre stor skillnad?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
10 mars 2013
packepk skrev:
Tjenare allihopa!

Funderar på att köpa en billig skoda felicia på blocket och styla till motorn lite (jag vet köp en värre bil om du vill ha en sportig känsla)

Men nu vill jag veta vart man kan få tag på tex en turbo till en 1.3 liters skoda motor?
Kan man trycka i en turbo ifrån en octavia fabia etc??

Vad mer kan man göra, sportluftfilter?
Hur mycket ökar sportluftfilter förbrukningen?

Byta avgassystem?

Som sagt, jag är öppet för ideer och förslag grabbar!!

Tack och hej, leverpastej

// PATA

Finns det en Skoda som heter "Octavia Fabia"???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 339 Inlägg
10 mars 2013
Vettemannen skrev:
packepk skrev:
Tjenare allihopa!

Funderar på att köpa en billig skoda felicia på blocket och styla till motorn lite (jag vet köp en värre bil om du vill ha en sportig känsla)

Men nu vill jag veta vart man kan få tag på tex en turbo till en 1.3 liters skoda motor?

Byta avgassystem?

// PATA

/Benny

Tror det ska vara ett kommatecken mellan Octavia och Fabia..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
10 mars 2013
Mack skrev:
Vettemannen skrev:
packepk skrev:
Tjenare allihopa!

Byta avgassystem?

// PATA

/Benny

Lite ironi där då det är väldigt många som saknar komma och punkt på sina tangentbord!! smile

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 339 Inlägg
10 mars 2013
Vettemannen skrev:
Mack skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Lite ironi där då det är väldigt många som saknar komma och punkt på sina tangentbord!! smile

/Benny

Jo ibland ska det vara jävligt svårt med vissa tecken..menmen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

124 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
Jävlar vilket liv man måste ha om man kollar runt i trådar och ska klaga på om golk missar ett jävla kommatecken??

Jag skriver på en surfplatta och sånt kan uppkomma då, smartass

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 mars 2013
Fattar inte resonemanget. Välja klenaste möjliga bil om man vill ha en rolig bil. Intjänad mängd soppa är max 1,5dl per mil. På 1500mil blir det 3300kr intjänat i soppa. Samtidigt vill du byta avgassystem och trixa med turbo, vilket kommer kosta minst 10.000kr.

Välj en annan bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
10 mars 2013
Jag säger som så många andra här i tråden.......lägg ner Skodaprojektet och skaffa en bil som redan har turbo (740 eller 940). Eller en Golf. Det blir för mycket arbete och för mycket pengar med att satsa på en Felicia. Eller som nån skrev, det är en bra bil om man på ett billigt sätt behöver förflytta sig från A till B.

/Benny

Min youtubekanal!

7 100 Inlägg
10 mars 2013
packepk skrev:
bmx skrev:

Äre stor skillnad?

båda är grymt slö,men 3:an ännu värre.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Driver kolfibervinyl.se
120 Inlägg
10 mars 2013
Bättre du skaffa dig en Hyundai Accent 1,5 den är snål och nästan rolig att köra, billig i både dela, försäkring, skatt och du kommer en bra bit på litern, jag landade på ca 16-17km på litern och det kvittade nästan hur jag körde den
Senast redigerat av Kungkim (10 mars 2013)

En bil, två fil, tre mil

Sök