13 mars 2013
Trådstartare
Har mätt TPS:en och den visar 4.94 volt både på öppen och full gas med motor avstängd och tänding på. Har testat en annan från en Scorpio och den visar samma värden. Läste att det ska vara 0.5 volt vid orörd gas?
Kan det vara något annat lurt med TPS eller har jag haft otur att köpt en bagagnad som också¨var trasig?
När jag försöker kalibrera TPS får jag värdena 254 med båda TPS... Har förösökt googla om det men hittar inget.
Samt har jag skaffat lufftemp från Mekonomen nu och den visar på runt 191 F nu när bilen stått i garaget på tomgång ett tag. Tycker det låter mycket.
Det verkar som bilen får för mycket soppa, den startar inte, men rengör man stiften så startar den. Men stänger man av den igen så måste man rengöra stiften för att få igång den igen. Stiften är torra men svarta...
Är nybörjare och har läst på om Megasquirt men det är svårt att förstå allt om man inte gjort det innan, någon gång måste man lära sig och på vägen dit kan det vara bra med lite hjälp. Använder mig av en startmapp från Skogenracing. Tack.