2246
Sök

Är detta min Audi urquattros tomgångsventil? (bild)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
10 mars 2013
#21
www.vagcat.com har skisser till massa gamla Audi/VW

Man måste registrera sig.

Allfixare
1 475 Inlägg
10 mars 2013
#22
Men är den senaste bilden du länkat från en 10v Turbo Peter eller är det en vanlig 10v sugmotor bara?


29 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#23
Njo asså den senaste bilden ser ut som det gör på mitt insug, dock har jag inte något minne av själva "idle stabilization" delen.. (fun fact; ett inlägg till och du är uppe i 1000 inlägg wink )
fish skrev:
För att bilden RSpeter har länkat är från en helt annan motor som jag nämnt. Inget alls på den bilden stämmer överens med din motor.

Edit: Nu är det rätt motor.

29 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#24
Okej, tackar! big_smile
Rspeter skrev:
www.vagcat.com har skisser till massa gamla Audi/VW

Man måste registrera sig.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
10 mars 2013
#25
fish skrev:
Men är den senaste bilden du länkat från en 10v Turbo Peter eller är det en vanlig 10v sugmotor bara?

Senaste bilden jag länkade till är till motorerna WR,GV,WX,MB

Den första var RR som var fel.

29 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#26
Men om det nu sitter på en sådan "idle stabilization" på original (som är högst troligt) som då ger motorn luft vid tomgång, vad har då hålet som jag i första inlägget la upp bilder på för funktion?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
10 mars 2013
#27
Ingen aning faktiskt.

29 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#28
hmm, okej. Är det någon skillnad på dessa idle stabilizer då man ska använde den till en turbomatad motor till skillnad från en sugmotor? Jag har nämligen en från en ford med sugmotor, men den verkar ha ett glapp vid ventilen vilket tillåter det att passera förbi luft konstant. När jag tillsätter 12v till den öppnar den helt och står öppen tills att jag stänger av.. Bild på hur den ser ut: https://www.germanautosupply.com/store/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/_/0_280_140_516_-_part_with_box.jpg

På en sugmotor lär det ju inte spela någon roll om den är öppen, men på en med turbo så tillåter man ju turbotrycket att åka ut den vägen.. så, är det någon skillnad eller är det bara så att den jag har är trasig?

Åter igen, tackar så mycket för all hjälp jag fått hittills! big_smile

Rspeter skrev:
Ingen aning faktiskt.


Sök