Njo asså den senaste bilden ser ut som det gör på mitt insug, dock har jag inte något minne av själva "idle stabilization" delen.. (fun fact; ett inlägg till och du är uppe i 1000 inlägg )
fish skrev:
För att bilden RSpeter har länkat är från en helt annan motor som jag nämnt. Inget alls på den bilden stämmer överens med din motor.
Men om det nu sitter på en sådan "idle stabilization" på original (som är högst troligt) som då ger motorn luft vid tomgång, vad har då hålet som jag i första inlägget la upp bilder på för funktion?
hmm, okej. Är det någon skillnad på dessa idle stabilizer då man ska använde den till en turbomatad motor till skillnad från en sugmotor? Jag har nämligen en från en ford med sugmotor, men den verkar ha ett glapp vid ventilen vilket tillåter det att passera förbi luft konstant. När jag tillsätter 12v till den öppnar den helt och står öppen tills att jag stänger av.. Bild på hur den ser ut:
På en sugmotor lär det ju inte spela någon roll om den är öppen, men på en med turbo så tillåter man ju turbotrycket att åka ut den vägen.. så, är det någon skillnad eller är det bara så att den jag har är trasig?
Åter igen, tackar så mycket för all hjälp jag fått hittills!