3330
Sök

Hur kopplar jag in REMOTE-kabeln?

24 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Hej!
Jag undrar hur jag kopplar in remotekabeln? Den skall gå från stereon till slutsteget vad jag förstått. MEN jag har två slutsteg, hur gör jag då?

Jag har huvudenheten: Pioneer AVH-2400BT
Två slutsteg.

Tacksam för alla tips. smile

Trucker
1 418 Inlägg
11 mars 2013
Koppla ihop två kablar med remote kabeln, och sen drar du en kabel till varje "remote" läge per steg..
svårare än så är det inte, remote kabeln är bara till för att slå av och på steget när stereon startar/stänger av så det inte står på...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

24 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Vilka två kablar skall jag koppla ihop med Remote kabeln? Vilken sladd skall jag ta ifrån stereon för att koppla remote från stereon? eller finns det något "läge" på stereon för just remote kabeln?

Trucker
1 418 Inlägg
11 mars 2013
antaligen tar du den lilla kabeln som följde med lågnivå kablarna (det är remote kabeln) eller så drar du helt enkelt två nya från stegen till stereon...

remote kabeln som sitter i ISO kablaget brukar vara blå med vita ränder, står ibland "remote" på den med... eller en klisterlapp eller liknande...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

24 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Med andra ord.. En blåvit kabel (remote från stereo). Kan jag skarva och koppla ihop med min blåa remote som jag köpt och dra via balken på bilen bak, men hur kopplar jag denna sladden till båda slutstegen?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
11 mars 2013
stoppa in den i ena steget och sen har du en kabel mellan stegen med

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

24 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Okej, då har jag förstått, men jag kan skarva den blåa sladden som går in i huvudenheten?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
11 mars 2013
ja. bara att koppla ihop den med den som ska till steget. brukar stå antenna/remote på den.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

24 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Tack för hjälpen! Imorgon är det dags för ljud! big_smile

Sök