3795
Sök

Leta nytt arbete pga. skada?

Santa's little helper
245 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Hej!
Måste börja med att detta är endast en tråd jag skapar för att se om ni kommer med nya idéer/tips på nya områden att leta jobb till (som jag inte själv kommit på ännu).
Jag har under några månader letat arbete nu men är väldigt svårt då jag inte vet vad jag kan söka till pga. mitt problem med axeln och ryggen (info om de står längre ner).

Okej, jag önskar att få lite tips av er på olika slags arbeten och dylikt som jag kan tänka mig att leta till.

info om mig;
- Har examen som Fordonsmekaniker (personbilar)
- 20 år
- vill leta arbete på nytt område (eller inom samma men som inte kräver lika mycket av de fysiska som personbils mekaniker gör)
- Noggrann och flitig
- arbetar bra i grupp och självständigt
osv. (dvs. de vanliga punkterna nästan alla har)

Nu till varför jag vill byta arbete.
Jag har under en längre tid fått problem med axeln och ryggen. Problemet är då jag lyfter tunga saker konstant eller allmänt gör tunga saker hela dagarna så hoppar min axel ur led och min rygg är sjuk hela tiden. Därför letar jag nu efter ett mer passande jobb åt mig.

PS, jag vet detta är en konstig request av er men jag gör detta endast för jag har totalt kört fast!
så vill se ifall ni kommer på några nya arbeten som inte jag har! Alltid bättre att vara flera å tänka än att
vara själv, man kan ju missa en hel del annars smile

Tack i förväg
Tomas
Senast redigerat av tuomas (13 mars 2013)

1 265 Inlägg
13 mars 2013
Bildels försäljare? Dom behöver ju kunna va alla bildelar heter osv. är inte så mkt tunga lyft

Santa's little helper
245 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
joakim89 skrev:
Bildels försäljare? Dom behöver ju kunna va alla bildelar heter osv. är inte så mkt tunga lyft

Jo skulle faktiskt vara skoj, men svårt här i Finland då man behöver kunna båda språken.
Men jag funderar faktiskt försöka på att leta jobb som en försäljare/lagerarbete! Men tänkte att jag skulle försöka kolla här med er först som en sista grej innan jag "ger upp" och skickar in ansökan till våra reservdels butiker och hoppas dom ignorerar mina kunskaper inom finska smile

Så får se under denna vecka vad ni kommer på för smått och gott så nästa vecka börjar jag skicka in ansökan till de områden ni nämnt som jag tycker kan vara skoj! Så passa på att hjälp en granne till er nu big_smile

1 265 Inlägg
13 mars 2013
tuomas skrev:
joakim89 skrev:

Jo skulle faktiskt vara skoj, men svårt här i Finland då man behöver kunna båda språken.
Men jag funderar faktiskt försöka på att leta jobb som en försäljare/lagerarbete! Men tänkte att jag skulle försöka kolla här med er först som en sista grej innan jag "ger upp" och skickar in ansökan till våra reservdels butiker och hoppas dom ignorerar mina kunskaper inom finska smile

Så får se under denna vecka vad ni kommer på för smått och gott så nästa vecka börjar jag skicka in ansökan till de områden ni nämnt som jag tycker kan vara skoj! Så passa på att hjälp en granne till er nu big_smile

ett annat ställe är ju på ett lastbilslager     typ DHL eller liknande där bilarna kommer och lämnar saker innan dom fraktas vidare,  allt sköts ju med truck numera, Så de blir inga större lyft

Santa's little helper
245 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
joakim89 skrev:
ett annat ställe är ju på ett lastbilslager     typ DHL eller liknande där bilarna kommer och lämnar saker innan dom fraktas vidare,  allt sköts ju med truck numera, Så de blir inga större lyft

aah, addat till listan! Tack för tipsen.

föresten måste notera att jag är ju inte handikappad (än roll) så jovisst, fysiska arbeten klarar jag av.
Kan bara inte hålla på 8 timmar i sträck med att pumpa ut kroppen för då hoppar axeln.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
13 mars 2013
Servicerådgivare (boka in service åt kunder, förklara fakturan, sköta garantiärenden osv) hos en bilfirma med verkstad?
Skadereglerare åt försäkringsbolag?

/Mattias

Santa's little helper
245 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
matteeee skrev:
Servicerådgivare (boka in service åt kunder, förklara fakturan, sköta garantiärenden osv) hos en bilfirma med verkstad?

tack för tipsen, även addat till listan som jag tänker gå igenom under helgen!

1 265 Inlägg
13 mars 2013
tuomas skrev:
matteeee skrev:

tack för tipsen, även addat till listan som jag tänker gå igenom under helgen!

Vissa större bilverkstäder har speciella programerare,       som kopplar in datorn och programerar tex nycklar styrenheter osv,   dok får du nog plugga lite extra för de

Santa's little helper
245 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
joakim89 skrev:
Vissa större bilverkstäder har speciella programerare,       som kopplar in datorn och programerar tex nycklar styrenheter osv,   dok får du nog plugga lite extra för de

de visste ja inte, har arbetat på en av de större märkes värkstäderna här men alla anställda fick nog lära sig det själva.

men noterat smile

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
13 mars 2013
Polaren jobbar med diagnostisering på en bilverkstad, det enda han lyfter med sig är en trådlös ODBII-kontakt och en laptop.
Ibland gör han visuell inspektion också, men bilen står ju på en lyft så det är ju inga problem.

Santa's little helper
245 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Bebben skrev:
Polaren jobbar med diagnostisering på en bilverkstad, det enda han lyfter med sig är en trådlös ODBII-kontakt och en laptop.
Ibland gör han visuell inspektion också, men bilen står ju på en lyft så det är ju inga problem.

de låter ju rätt snajsit smile Måste forska vidare inom det där! tackar o bockar

Sök