2922
Sök

Vilken Mp3-spelare ska jag köpa?

9 Inlägg
1 juni 2005
Trådstartare
Jag funderar på antingen en RockfordFosgate RFX-9320 eller en Clarion DXZ-558RMP och jag undrar ifall någon vet vilken man helst ska köpa? Båda kostar 2100:-

859 Inlägg
1 juni 2005
F.O.G skrev:
Jag funderar på antingen en RockfordFosgate RFX-9320 eller en Clarion DXZ-558RMP och jag undrar ifall någon vet vilken man helst ska köpa? Båda kostar 2100:-

Jag tycker du skall kolla på båda först om du har möjlighet. se vilken som har bäst menyer passar bäst i din bil osv. och vilken som du tycker låter bäst. Ta med lite egna skivor till affären å testa.

/Theo

6 851 Inlägg
1 juni 2005
Jag skulle satsa på Clarion.Jag tycker inte att Rockford gör bra huvudenheter även om deras steg och basar é helt ok. Men detta är min åsikt, kolla och jämför..

22 Inlägg
2 juni 2005
Kolla in JVCs nys spelare på www.BRL.se jag köpte den och är jävligt nöjd, den har dubbla lågnivåutgångar samt en separat basutgång... fjärr kommer oxå med! 2288:- kostar den om jag inte minns fel!!!

Evolution
1 627 Inlägg
2 juni 2005
sj kör jag en sony x-plod

Fäll ner pungen och landa

4 554 Inlägg
3 juni 2005
eftersom det är mp3 ska du välja den som du tycker är bäst menyer i.. den ska vara lätt att bläddra med och det ska gå snabbr att byta låt.. jag hade en jvc spelare(innan den b´lev snodd) och den var väldigt bra menysystem på.. det gick snabbt att bläddra och byta mapp. kompisen köpte en panasonic mp3 nyss och den var väldigt dåligt att bläddra med och även resten av alla spelarens funktioner var röriga.. så jag tycker du förutom kolla siffror på effekter och utgångar och sånt ska känna på hur spelaren fungerar.. mata i en full mp3 skiva och börja bläddra.. det finns inget värre än att leta och vänta på en bra låt

305 Inlägg
3 juni 2005
har själv en jvc mp3 spelare .
funkar bra . kosta 2000 på BRL för nått årsedan . dubbla lågnivå .
men angående lågnivå  endel är på 2.5V endel har 4 och endel 6 V
gör det nån effekt i stegen?  högre ström högre volym eller
eller blir det för stark ström på vissa steg (har GAS steg) ?

2lateuloose
543 Inlägg
4 juni 2005
jag har inte hittat en MP3 spelare som jag riktigt gillar.. konstigt att dom inte kan få till det!.. *letar vidare*

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

859 Inlägg
4 juni 2005
Stefan1973 skrev:
har själv en jvc mp3 spelare .
funkar bra . kosta 2000 på BRL för nått årsedan . dubbla lågnivå .
men angående lågnivå  endel är på 2.5V endel har 4 och endel 6 V
gör det nån effekt i stegen?  högre ström högre volym eller
eller blir det för stark ström på vissa steg (har GAS steg) ?

För stegets del gör det inget om det är 4 eller 6volt. Har du hög spänning (signal) in i steget så kan du gaina (ställa ingångskänsligheten, (volymen))lägre, och på så sett arbetar steget mer ostressat än om insignalen var låg.

MVH Theo

41 Inlägg
6 juli 2005
iPod mini, bästa mp3n jag använt utan tvekan

99 Inlägg
6 juli 2005
Jag har en Clarion 359RMP, dvs en lite mer snikvariant..  Jag vet inte exakt vad som skiljer dom åt, men en sak har jag iallafall irriterat mig på och det är random-funktionen på den. Dels om man trycker "next" så är det helt plötsligt inte random (dock är det nästa gång den slumpar fram en ny låt). Dels så kommer den inte ihåg att man spelade random när man har stängt av tändningen, men resten kommer den ihåg såsom vilken låt, att man lyssnade på skivan osv..

Men liksom, random e ju nästan ett permanent krav om man lirar sina mp3-samlingar då normala CD-skivors struktur inte är tillgänglig :-)

Sen att den kapar låtnamnen till X antal tecken är ju nått som stör mig.. liksom, varför skulle den behöva göra det för?!

Visst, detta är den billigare varianten, men bra att kolla upp ifall du e nyfiken på Clarion om det ligger i hela deras sortiment eller om det kanske bara var 359:an

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

136 Inlägg
6 juli 2005
Har en sony mp80, tycker jag är lätt. (även fast jag nästan aldrig använder mp3)

Sök