3007
Sök

Bränsle system till Volvo b230 turbo bygge

213 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#1
Tjena, tänkte höra lite om vad folk tycker om val av bränsle system. Sitter och ska välja ut bränsle setup och har lite funderingar.

Tänkte nåt i stil med det här

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158978/158978-28cf720440f282bbd1707eebb20e34f4.jpg
Vad tror ni detta skulle räcka till, nåt att förbättra? hur länge räcker detta tro? är bara en lite snabbt funderat.

Tack på förhand och kom med alla ideér och funderingar :smile

Livet börjar vid 6000 varv...
Projekt tråd! Honda Crx Turbo: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p2795668

486 Inlägg
14 mars 2013
#2
Mitt bränslesystem är ganska likt, men jag har två utgångar på catchtanken. En till varje pump.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

213 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
#3
Tomas_H skrev:
Mitt bränslesystem är ganska likt, men jag har två utgångar på catchtanken. En till varje pump.

Du menar att du matar catchtanken från toppen  och kör varsin pump på dem nedre utgångarna?

Livet börjar vid 6000 varv...
Projekt tråd! Honda Crx Turbo: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p2795668

30 Inlägg
14 mars 2013
#4
tror det kommer fungera bra. Dubbla 044? 1000hk+ ?

Vill bara förtydliga begreppen. Vi pratar om en CACHE-tank här.

Inte en catch-tank, de har man till vevhusventilationen t.ex.


213 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
#5
magloman skrev:
tror det kommer fungera bra. Dubbla 044? 1000hk+ ?

Vill bara förtydliga begreppen. Vi pratar om en CACHE-tank här.

Inte en catch-tank, de har man till vevhusventilationen t.ex.

Okej smile kan de funka med an8 istället för an10 också? blir de overkill med ett 100mirco filter innan förpumpen eller vad tycker du?

Livet börjar vid 6000 varv...
Projekt tråd! Honda Crx Turbo: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p2795668

30 Inlägg
14 mars 2013
#6
AN8 runtomkring 500hk och AN10 när det närmare sig 1000 hk

filter vetefan, kör med nåt som känns bra smile


7 274 Inlägg
14 mars 2013
#7
magloman skrev:
AN8 runtomkring 500hk och AN10 när det närmare sig 1000 hk

filter vetefan, kör med nåt som känns bra smile

AN8 räcker långt över 500hk...
Jag hade omkring 600 på original ledningar som ligger på drygt 6-8mm diameter och AN8 har över 11mm.


Om du har en tredje anslutning upptill så använd den som matning och den andra nedre till att mata andra pumpen så slipper du köpa dyra y-kors och ännu fler kopplingar.
Senast redigerat av Brains (14 mars 2013)


486 Inlägg
15 mars 2013
#8
Honda-Crx-Turbo skrev:
Tomas_H skrev:
Mitt bränslesystem är ganska likt, men jag har två utgångar på catchtanken. En till varje pump.

Du menar att du matar catchtanken från toppen  och kör varsin pump på dem nedre utgångarna?

Nja. Jag matar tanken från sidan och har två utgångar i botten. En till varje pump.

Och som några andra skriver, AN8 är stort och räcker väldigt långt. Även om du skulle köra etanol.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

213 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#9
Okej, så då borde de räcka med an8 till allt och mata från toppen från tank och köra pumparna på varsin nedre utgång smile

Livet börjar vid 6000 varv...
Projekt tråd! Honda Crx Turbo: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p2795668

7 Inlägg
9 april 2013
#10
Jag kommer åka AN8 och 1/2" alurör till mitt projekt, tror inte det kommer dämpa avsevärt eller få för högt bränsletryck finns bilder på min sida hur jag har gjort, eller hade du tänkt 1000hk? wink
Senast redigerat av Freddanfuran (9 april 2013)



Sök